همشهری‌آنلاین: سخنگو سازمان ثبت احوال گفت:متولی آماده‌سازی بدنه کارت ملی ساخت داخل، چاپخانه دولتی است و تاییدکننده مراحل فنی یک شرکت داخلی بوده که این شرکت در حال بررسی بدنه برای تولید انبوه آن است.

abutorabi

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا درباره کارت‌های ملی هوشمند ساخت داخل افزود: تاییدکننده مراحل فنی نظیر ایمنی،مقاومت و...یک شرکت داخلی بوده که این شرکت در حال بررسی این بدنه است تا در صورت مناسب بودن این بدنه به صورت انبوه تولید شود.

ابوترابی آخرین وضعیت تعداد ثبت‌نام‌کنندگان کارت ملی هوشمند و تعداد کارت‌های صادر شده را تشریح کرد و گفت: تاکنون ۴۶میلیون و ۷۵۹هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند و برای ۴۴میلیون و ۳۳۷ هزار نفر نیز کارت کلی هوشمند صادر شده‌است. همچنین کمتر از ۱۵ میلیون نفر نیز باقی مانده‌اند که هنوز اقدامی برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان انجام نداده‌اند.

سخنگو سازمان ثبت‌احوال افزود: برای افرادی که تاکنون هیچ‌گونه کارت ملی نداشته‌اند یا افرادی که تازه به سن ۱۵ سالگی رسیده‌اند نیز برای صدور کارت ملی هوشمند تدابیری اندیشیده‌ شده است؛ اما کسانی که کارت قدیمی دارند و می‌خواهند کارت‌ ملی هوشمند دریافت کنند نیز به زودی پس از داخلی‌سازی بدنه کارت ملی به دستشان خواهد رسید.

کد خبر 422196
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha