همشهری آنلاین: فرماندار گیلانغرب ، از پایان عملیات ساخت یک هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله ۷.۳ دهم ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در این شهرستان خبر داد.

ساخت بیش از یک هزار واحد مسکونی زلزله زدگان پایان یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، کوروش محمودیان روز شنبه در آیین افتتاح واحدهای مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد با حضور جمعی از مردم، مسئولان کشوری و استان کرمانشاه در روستای «گورسفید» گیلانغرب افزود: از مجموع سه هزار و ۵۸۸ واحد تخریبی آسیب دیده زلزله پارسال در گیلانغرب تاکنون یک هزار و ۱۵۳ واحد به بهره برداری رسیده و ۲ هزار و ۳۴۴ واحد مسکونی نیز مراحل پایانی را می گذراند.

وی اظهار داشت: ۱۲ هزار واحد مسکونی تعمیری آسیب دیده شهرستان گیلانغرب که در زلزله پارسال دچار خسارت شد با پرداخت تسهیلات به مالکان این واحدها بازسازی شده اند و کار تعمیر آن ها پایان یافته است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: در جریان زلزله سال گذشته غرب کرمانشاه، پنج هزار واحد دامی در این شهرستان به میزان ۴۲ میلیارد تومان دچار خسارت شد که تاکنون به ۴۸۰ واحد دامی یک میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

محمودیان ادامه داد: برای جبران خسارت واحدهای دامی و بخش کشاورزی شهرستان ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که در حال پرداخت است.

فرماندار گیلانغرب همچنین با اشاره به آسیب دیدگی ۲۶ واحد صنعتی در جریان زلزله پارسال گفت: به ۱۰ واحد از مجموع واحدهای آسیب دیده خسارت پرداخت شده و برای مابقی واحدها نیز تسهیلات مصوب شده است.

محمودیان همچنین به اختصاص ۲ میلیارد تومان برای بازسازی مساجد گیلانغرب اشاره کرد و گفت: کار احداث ۲۱ مدرسه تخریبی و تعمیری این شهرستان نیز به خیران واگذار شده که تاکنون ۶ واحد تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته و کار احداث مابقی واحدهای آموزشی نیز در دست اقدام است.

کد خبر 422171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha