همشهری آنلاین: پلیس استرالیا گفته است حمله‌ای که در ساعات پر رفت و آمد بعدازظهر جمعه ۱۸ آبان در مرکز شهر ملبورن روی داده تروریستی بوده است.

حمله تروريستي در ملبورن

به گزارش دویچه وله، حمله فردی مسلح به چاقو در ساعات بعدازظهر روز جمعه ۱۸ آبان (۹ نوامبر) در مرکز شهر ملبورن روی داده بود. مهاجم به نیروهای پلیس حمله کرده است. گفته می‌شود که  یک نفر  در اثر  جراحات وارده کشته و دو نفر دیگر  مجروح شده‌اند.

فرد مهاجم نیز در اثر تیراندازی پلیس به‌شدت  زخمی  شده و به بیمارستان منتقل شده است. گزارش‌های بعدی حکایت از مرگ فرد مهاجم در  بیمارستان و در اثر  جراحات وارده دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در  گزارشی  که از سیدنی ارسال کرده، از  مختل  شدن  رفت و آمد در مرکز شهر ملبورن خبر داده است.

ابتدا پلیس و نیروهای امنیتی از اظهار نظر پیرامون انگیزه احتمالی فرد مهاجم خودداری ورزیده بودند. اکنون اما، پلیس استرالیا اعلام  کرده است که به باور آن‌ها حمله فرد مهاجم به ماموران پلیس انگیزه تروریستی  داشته است.

این نخستین باری نیست که ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، شاهد یک حمله تروریستی است.

  • جزئیات بیشتر درباره حمله ملبورن

پلیس استرالیا اعلام کرده است که فرد مهاجم از خودرو خود پیاده شده و با چاقو به ماموران پلیس حمله کرده است. خودروی فرد مهاجم نیز در آتش  سوخته است.

پس از حمله فرد مهاجم به ماموران، این فرد هدف تیراندازی نیروهای پلیس قرار  گرفته و از ناحیه سینه به‌شدت مجروح می‌شود.

گراهام اشتون، رئیس پلیس پس از کنترل این حمله توسط ماموران انتظامی گفته است: «به باور پلیس، این یک حمله تروریستی بوده است.»

رئیس پلیس استرالیا حتی اعلام کرده است که فرد مهاجم برای نیروهای پلیس این کشور فرد شناخته شده‌ای بوده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فرد مهاجم پیش از حمله با چاقو، خودروی خود را به آتش کشیده است. گفته می‌شود که فرد مهاجم  شهروند سومالی بوده است. در حال حاضر اطلاع دقیقی درباره هم‌دستان احتمالی این فرد منتشر نشده است.

کد خبر 422087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha