یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: مصوبات 2 نشست‌‌ اخیرشورای‌عالی آموزش و پرورش توسط رئیس‌جمهوری تأیید شد.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش در این باره به همشهری گفت: مصوبه 754 شورا عالی آموزش و پرورش درباره جدول تطبیق دروس رشته کامپیوتر در شیوه سالی واحدی و مصوبه 755 نیز در مورد آیین نامه تأسیس مدارس اتباع در ایران است.

بهرام محمدیان افزود: مصوبه 755 شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره نحوه تأسیس مدارس و اداره مدارس اتباع خارجی در ایران است که برای اولین بار در تاریخ ایران، کشورهایی که خواهان تأسیس مدارس اتباع خود در ایران هستند، ملزم به گنجاندن 2 ساعت درس آموزش زبان فارسی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی ایران شده‌اند.

وی با اشاره به این که پیش از این مدارس اتباع خارجی الزامی برای آموزش زبان فارسی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی ایران نداشتند خاطر نشان کرد: اکنون برای نخستین بار براساس مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش ملزم به ارائه این درس شدند.

محمدیان گفت: رعایت و اجرای قوانین جمهوری اسلامی ایران و مصوبات شورای‌عالی آموزش و پرورش که به امضای رئیس‌جمهوری و رئیس شورای‌عالی آموزش و پرورش می‌رسد و دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در‌باره مدارس اتباع خارجی الزامی است.

وی تصریح کرد: مدیر مدرسه موظف است حداکثر یک ماه پس از شروع سال تحصیلی، مشخصات کارکنان و دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در این گونه مدارس را به صورت کتبی به وزارت آموزش و پرورش ارسال کند.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش افزود: تأسیس شعب جدید یا تغییر مکان مدرسه منوط به موافقت وزارت امور خارجه و تأیید وزارت آموزش و پرورش است.

براساس این گزارش، آیین نامه تأسیس مدارس اتباع خارجی در 19ماده و8 تبصره به تصویب شورای‌عالی آموزش و پرورش رسیده است و بر اساس این آیین نامه سفارتخانه‌های خارجی در ایران به‌عنوان مؤسس با موافقت وزارت امور خارجه و تصویب شورای‌عالی آموزش و پرورش به شرط موافقت با عمل متقابل(قرارداد یا موافقت نامه‌های فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران با سایر دول)این مدارس را  تأسیس می‌کنند.

این مدارس مخصوص تعلیم و تربیت فرزندان اتباع کشور متقاضی بوده و مجاز به ثبت نام از فرزندان اتباع ایرانی و سایر کشورها نیستند و فرزندان اتباع ایرانی متقاضی تحصیل در این گونه مدارس درصورت داشتن شرایط خاص به تشخیص کمیسیون معین شورای‌عالی آموزش و پرورش مجاز خواهند بود پس از اخذ رأی موردی در مدارس مذکور ثبت نام و به تحصیل خود ادامه دهند.

کد خبر 42185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز