همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات تهران بغداد در خصوص معاهده‌ی 1975 الجزایر به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ الحیات، چاپ لندن، محمد الحاج محمود، معاون وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با این روزنامه بیان داشت: مذاکراتی که قرار بود این روزها انجام شود به دلیل عدم تکمیل مقدمات آن به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: هیات عراقی که مسئولیت مذاکره درخصوص ترسیم مرزهای نهایی و توافقنامه‌ الجزایر بر اروندرود را برعهده دارد پیامی از سوی ایرانی‌ها مبنی بر عدم آمادگی برای شروع مذاکرات در این زمینه دریافت کرده است.

معاون وزیر خارجه عراق گفت: مذاکراتی که عراق و ایران به زودی برگزار خواهند کرد به ترسیم مرزهای دریایی و توافق بر سر تشکیل نقاط مرزی بر این مرزها که از سال 1925 مورد بررسی قرار نگرفت و باید بعد از تغییراتی که در آن به ویژه پس از جنگ ایران و عراق در دهه‌ی 80 قرن گذشته مورد ترسیم مجدد قرار می‌گرفت، اختصاص خواهد داشت.

وی افزود: بعد از بحرانی که اخیرا میان دو کشور بر سر توافقنامه‌ الجزایر به وجود آمد، مساله تقسیم آبهای اروندرود در راس این مذاکرات قرار خواهد داشت و دولت عراق هم مایل به بررسی مجدد این مساله است.

الحیات در ادامه به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه عراق که نامی از وی نبرد، از سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران به عراق خبر داد و گفت: احمدی‌نژاد به زودی به عراق سفر خواهد کرد.

به گفته‌ این مقام عراقی انتظار می‌رود که این سفر طی ماه جاری انجام شود.

کد خبر 42166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز