همشهری آنلاین: نامه‌ای که شارل بودلر ۱۷۳ سال پیش قبل از خودکشی ناکام خود به عشق زندگی‌اش نوشته بود، در یک حراجی در فرانسه ۲۳۴ هزار یورو فروخته شد.

نامه خودکشی شارل بودلر

به گزارش ايران‌آرت، شاعر نامدار قرن 19 فرانسه در 30 ژوئن 1845 در 24 سالگي نامه‌اي فوق‌العاده به جين دووال نوشت و از تصميم خود براي خودكشي خبر داد. بودلر كه به شدت بدهكار بود و به آينده خود در عرصه شعر و شاعري اطمينان نداشت، در آن نامه خطاب به معشوقه خود و منبع الهام بسياري از شعرهايش نوشته بود: «وقتي اين نامه به دست تو برسد، من مرده‌ام و در اين دنيا نيستم.»

بودلر كه معتقد بود ديگر نمي‌تواند زندگي كند، دست به خودكشي زد اما زنده مانده و 22 سال ديگر هم در اين دنيا زيست. او سرانجام سال 1867 در 46 سالگي درگذشت و نامه خودكشي‌اش اين هفته در حراج‌خانه اوزنا در فرانسه با قيمت پايه 60 تا 80 هزار يورو چكش خورد. اين حراجي روز چهارم نوامبر برگزار شد و يك خريدار شخصي براي به دست آوردن نامه بودلر 234 هزار يورو هزينه كرد.

بر اساس آنچه مديران حراج‌خانه اوزنا اعلام كرده‌اند، نامه موسوم به خودكشي بودلر بدون ترديد فوق‌العاده‌ترين نامه‌اي است كه از اين شاعر برجسته در دست مجموعه‌داران شخصي وجود دارد. در بخشي از نامه بودلر چنين آمده است: «من خودم را مي‌كشم چون از خوابيدن خسته‌ام و از بيدار شدن خسته‌ام و تاب تحمل آن را ندارم. من خودم را مي‌كشم چون خودم را فناناپذير و جاودانه مي‌دانم و به آن اميد دارم.»

شارل بودلر، شاعر و مقاله‌نويس و منتقد نامدار فرانسوي و يكي از پيشروترين مترجمان آثار ادگار آلن پو بود. برجسته‌ترين مجموعه شعر او «گل‌هاي رنج» يا «گل‌هاي دوزخي» است كه در 1840 منتشر كرد و جنجال فراوان به پا كرد.

کد خبر 421132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha