سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جایزه معتبر ادبی فمینا به نویسندگانی از فرانسه و امریکا تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از مجله لیورابدو- هیئت داوران جایزه فمینا برندگان اصلی این جایزه را در سه بخش رمان فرانسوی، رمان خارجی و کتاب غیرداستانی معرفی کردند. فیلیپ لانسون، نویسنده فرانسوی در بخش بهترین رمان فرانسوی موفق به دریافت جایزه فمینا شد. وی برای رمان «تکه» که در ماه آوریل سال جاری از سوی انتشارات گالیمار منتشر شد و داستان آن حوادث حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو در سال 2015 را روایت می کند برنده این جایزه شد.

فیلیپ لانسون یکی از روزنامه‌نگارانی بود که در تاریخ 7 ژانویه سال 2015 و در روز تیراندازی به روزنامه‌نگاران مجله شارلی ابدو در محل حادثه حضور داشت و زمانی که ترورویست‌ها وارد اتاق شدند و 12 نفر از روزنامه‌نگاران آن مجله را به گلوله بستند او نیز از ناحیه فک جراحت برداشت. لانسون به عنوان یکی از بازماندگان این حادثه در کتاب خود اندوه خود را این دیدن این حادثه تلخ و تلاش برای بازسازی بلندمدت و دردناک وضعیت خود چه از لحاظ روحی و چه جسمی روایت می‌کند.

آلیس مک‌درمو، نویسنده امریکایی نیز به عنوان برنده بخش رمان خارجی برای کتاب «ساعت نه» برنده این جایزه شد. و جایزه بهترین مقاله به الیزابت فونتانی برای اثر «گاسپار در شب» تعلق گرفت.

کد خبر 421101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha