سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنفدراسیون صادرات ایران در سال ۱۳۸۴ با دستور رئیس وقت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ثبت شد.

کنفدراسیون صادرات ایران

کنفدراسیون صادرات ایران با حضور تعدادی از تشکل‌های صادراتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان اولین تشکل بالادستی به منظور سیاستگذاری جهت انسجام بخشیدن و هم‌افزایی تشکل‌های صادراتی تشكيل شده است.

کنفدراسیون صادرات ایران با عضویت حدود ۳۰ تشکل و بنگاه صادراتی در گروه‌های مختلف کالایی و خدماتی، در جهت کمک به توسعه صادرات غیرنفتی ايران و تحقق استراتژی جهش صادرات ایفای نقش مي‌كند.

صادرات گروه‌های کالایی فرش دستباف، محصولات معدنی، نساجی و پوشاک، چرم، فرآورده‌های دامی، شیلات و آبزیان، محصولات ارگانیک، میوه و تره بار، سرب و روی، داروهای انسانی و دامپزشکی، مبلمان منزل و اداری، لوله و پروفیل، تورگردانان، آردسازان، سنگ آهن، چای و صادرات خدمات فنی و مهندسی، شکلات و خدمات فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از جمله گروه‌های کالایی و‌ خدماتی صادراتی تحت اعضا کنفدراسیون صادرات ایران هستند. 

اسدالله عسگراولادي اولين رئيس كنفدراسيون صادرات ايران است.

در اساسنامه اين كنفدراسيون آمده است كه اين مجمع دارای شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی بوده و به صورت صنفی، علمی، تخصصی، غیرسیاسی، غیرتجاری و غیرانتفاعی فعالیت می‌كند.

  • منبع: برگرفته از پايگاه اطلاع‌رساني كنفدراسيون صادرات ايران 
کد خبر 421075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha