سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

کاربران ایرانی با گزارش کردن تخلف یک رپر جنجالی باعث حذف حساب کاربری او از اینستاگرام شدند

اینستاگرام

صفحه یک رپر جنجالی با ریپورت کاربران با وجود داشتن ۴.۱ میلیون فالوئر به‌طور کامل از اینستاگرام حذف شد تا بار دیگر قدرت جمعی در شبکه‌های اجتماعی نشان داده شود.

اینستاگرام به‌صورت رسمی اعلام کرده که به‌خاطر ریپورت‌های مختلف کاربران حساب کاربری این شخص به‌دلیل زیرپا گذاشتن قوانین اینستاگرام بسته شده است. این اتفاق پس از آن افتاد که کمپینی در شبکه‌های اجتماعی برای ریپورت این صفحه به‌دلیل انتشار تصاویر و نوشته‌های رکیک علیه زنان و تشویق مردان به خشونت علیه زنان به‌وجود آمد. اینستاگرام در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: این حساب کاربری، قوانین ما را زیر پا گذاشته و از اینستاگرام حذف شده است.» در این بیانیه آمده است که برای اینستاگرام امنیت کاربرانش «مهم‌ترین مسئولیت» این شرکت است و این شبکه اجتماعی اجرای قوانینش را بسیار جدی می‌گیرد. در این بیانیه همچنین تأکید شده که در این شبکه اجتماعی به هیچ‌کس اجازه داده نمی‌شود تا به دیگران به‌دلیل جنسیتشان حمله کند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که گروهی از کاربران در رابطه با اقدام اینستاگرام ابراز نا‌امیدی می‌کردند و ریپورت کردن حساب‌های کاربری را امری بیهوده و بی‌فایده می‌دانستند. اینستاگرام ماهانه یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد و خودش اذعان دارد که توانایی بررسی و نظارت به همه حساب‌ها را با وجود استفاده از هوش‌مصنوعی نخواهد داشت و این مسئله را به خرد جمعی کاربران خود برای گزارش یا ریپورت سپرده است.


چرا ریپورت مهم است؟
به گزارش همشهری، در شبکه‌های اجتماعی مختلف کاربران با افراد مختلفی سر و کار پیدا می‌کنند. به همین‌خاطر در پلتفرم‌های معروف دقت بسیاری درباره گزارش‌های کاربران وجود دارد که می‌تواند شامل گزارش یک پروفایل یا حساب کاربری نامناسب به‌صورت کلی، پست نامناسب یک فرد یا حتی کامنت‌های نامناسب باشد. شاید به‌نظر برسد گزارش یا ریپورت فایده‌‌ای ندارد اما وقتی تعداد گزارش‌ها درباره یک ماجرا از مقدار معینی بیشتر می‌شود بخش نظارت شبکه‌های اجتماعی نسبت به این ماجرا حساس شده و قضیه را پیگیری و نتیجه را به کاربران گزارش می‌کند. به همین‌خاطر تعداد ریپورت‌ها در رابطه با یک مسئله بسیار حساس و مهم است. به‌عنوان نمونه توئیتر اگر تعداد ریپورت‌ها درباره یک پست یا اکانت به بیشتر از ۲۵ مورد برسد حتما ماجرا را مورد بررسی قرار می‌دهد و خود را موظف به گزارش نتیجه بررسی به هر یک از ریپورت‌کنندگان می‌داند.


برخورد براساس قوانین
شبکه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های دیگر مانند پیام‌رسان‌ها هر کدام قوانین جداگانه‌ای برای برخورد با کاربران متخلف دارند اما مواردی در میان آنها مشترک است. به‌عنوان نمونه ارسال اسپم، تصاویر غیراخلاقی و ترویج به خشونت، نفرت و خودکشی در پلتفرم‌های مختلف غیرقانونی است. خلاصه‌ای از قوانین اینستاگرام را که در ایران ۲۴میلیون کاربر دارید بهتر است بدانید:

اینستاگرام سیاست ضداسپم دارد و به شما اجازه نمی‌دهد که با استفاده از این شبکه روش‌های تجاری نامناسبی مثل گرفتن دنبال‌کننده یا لایک را با روش‌های نامتعارف و نیز ارتباط متعدد با افراد با اهداف تجاری پیش ببرید.

نقض کپی‌رایت و استفاده از محتوای تولید شده توسط دیگران مسئله‌ای است که اینستاگرام نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای دارد. استفاده از عکس‌ها یا فیلم‌های دیگران قابلیت ریپورت شدن توسط مالک اثر را دارد.

در اینستاگرام کسی حق ندارد خودش را به‌صورت جعلی به‌عنوان فرد دیگری معرفی کند. شما می‌توانید این مسئله را گزارش کرده و اعلام کنید که حساب کاربری جعلی است.

اینستاگرام مخالف نمایش برهنگی در پست‌های خود است. این شبکه اجتماعی گفته که بنا بر موارد متعدد چنین تصمیمی را گرفته است. اینستاگرام حتی تصاویری را که والدین از کودکان خود درحالی‌که برهنه هستند به اشتراک گذاشته‌اند نیز مخالف سیاست‌های خود می‌داند.

احترام به دیگران قاعده دیگری است که شما باید هنگام استفاده از اینستاگرام آن را مراعات کنید. این شبکه از شما می‌خواهد به‌دنبال این نباشید که از این شبکه برای گسترش خشونت یا تهدید و نفرت‌پراکنی علیه دیگران به دلایلی مثل جنسیت یا نژادشان استفاده کنید. به‌طور کلی باید گفت تشویق به هرگونه آسیب علیه اجتماع در این شبکه ممنوع است.

اینستاگرام تا آنجا در مورد آسیب‌نرساندن به دیگران و نیز مناسب بودن محیط خود حساس است که می‌گوید کاربران نباید با اقداماتی مثل آسیب‌رساندن به‌خود مثل بریدن اعضا و جوارح‌شان یا خوردن چیزهایی که برای دیگران چندش‌آور است محیط این شبکه اجتماعی را تخریب کنند.

کد خبر 421070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha