متهمان که ساطور و قمه داشتند می‌خواستند با گروگانگیری راهی برای فرار پیدا کنند

گروگانگیری

2 سارق که برای فرار از دست پلیس به آپارتمانی در منطقه تهران‌نو گریخته بودند، وقتی در محاصره قرار گرفتند 2نفر از ساکنان را گروگان گرفتند اما شلیک مأمور کلانتری آنها را زمینگیر کرد.

به گزارش همشهری، شامگاه جمعه گذشته یکی از ساکنان کوچه‌ای در تهران‌نو وقتی از پنجره خانه‌اش بیرون را نگاه کرد، چشمش به 2مرد جوان افتاد که مقابل خانه همسایه ایستاده بودند و به‌نظر می‌رسید در حال تخریب و باز کردن در آن هستند. او که به ماجرا مشکوک شده بود با 110 تماس گرفت و تیمی از مأموران کلانتری128 راهی محل شدند.

خودروی پلیس وارد کوچه شد و مأموران 2مرد جوان را دیدند که از خانه‌ای بیرون آمدند و با مشاهده خودروی پلیس پا به فرار گذاشتند. کوچه یک‌طرفه بود و سارقان در جهت مخالف شروع به دویدن کردند و لحظاتی بعد ناپدید شدند. باز بودن در خانه و وجود آثار به‌هم‌ریختگی داخل آن نشان می‌داد که 2مرد جوان دست به سرقت از آنجا زده بودند و در همین هنگام مأموران متوجه 2دستگاه موتورسیکلت شدند که در نزدیکی آن خانه پارک شده بود.

به‌نظر می‌رسید موتورها متعلق به دزدان است و به همین دلیل یکی از مأموران کنار موتورها ایستاد و دیگری که حدس می‌زد دزدان خیلی دور نشده‌اند، شروع به گشتزنی در آن حوالی کرد. مأمور جوان کلانتری همینطور که با دقت کوچه‌های اطراف را بررسی می‌کرد متوجه صدای داد و فریاد از داخل یکی از آپارتمان‌ها شد. او به سرعت به آپارتمان مورد نظر رفت و متوجه شد که دزدان فراری برای پنهان شدن وارد این آپارتمان شده‌اند اما ساکنان آنجا متوجه ماجرا شده و درگیری به‌وجود آمده است.

مأمور کلانتری خودش را به راهرو رساند و در یکی از پاگردها با دزدان فراری روبه‌رو شد. یکی از سارقان به سرعت قمه خود را زیر گلوی یکی از ساکنان ساختمان گذاشت و با تهدید از مأمور پلیس خواست که از سر راهش کنار برود. مأمور جوان دست به اسلحه برد و مرد سارق قمه‌اش را به سمت او پرتاب کرد که مأمور جاخالی داد و آسیب ندید. در همین هنگام فرد گروگان توانست خود را از دست سارق نجات دهد و سارقان که می‌دیدند چیزی تا دستگیری‌‌شان نمانده، تلاش کردند فرار کنند. در همین هنگام بود که یکی دیگر از همسایه‌ها با شنیدن سر و صدا از خانه‌اش بیرون آمد و سارق دیگر که ساطور در دست داشت او را گروگان گرفت. مأمور پلیس این بار درنگ نکرد و با عکس‌العملی سریع سلاحش را به طرف سارق نشانه رفت و گلوله‌ای به پای او شلیک کرد. سارق ساطور به‌دست روی زمین افتاد و همدستش با دیدن این صحنه خودش را تسلیم کرد و هر 2دستگیر شدند.

به‌گفته سرهنگ رسول بهرامی، رئیس‌ کلانتری 128 تهران‌نو، با دستگیری سارقان که 2 جوان 25 و 27ساله هستند حدود 20میلیون تومان طلا که آنها از خانه اول سرقت کرده بودند کشف شد و هر 2متهم که سابقه‌دار هستند برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

کد خبر 421067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha