مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل آزمایشگاه مرجع غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: یک سری ساخت از کپسول اکوفان، تقلبی است و از سطح بازار جمع آوری شد.

اکوفان

بهرام دارایی در گفت و گو با ایرنا افزود: کپسول «اکوفان» یک مکمل برای مسائل مرتبط با پوست و زیبایی است که از سوی متخصصان پوست برای برخی بیماران تجویز می شود و خواهان دارد و چون از ارز دولتی استفاده نمی‌کند، قیمت آن به چند برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مکمل‌هایی مانند کپسول «اکوفان» که از ارز دولتی استفاده نمی‌کنند و قیمت گرانی دارن ،گاهی تقلب می‌شوند. فرصت‌طلبان این مکمل را در کشورهای اطراف بسته بندی و وارد کشور کرده اند که اصلی نیست.

وی با اشاره به آنالیزهای انجام شده روی کپسول «اکوفان» در آزمایشگاه مرجع غذا و دارو گفت: طی این آنالیزها مشخص شد که این مکمل بی‌خاصیت است و مواد موثره ندارد.

مهناز خانوی، مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در نامه ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آورده است که کپسول اکوفان با شماره بچ E270A2 و تاریخ انقضا 30 سپتامبر 2019 شرکت پوبر که توسط یک شرکت پخش سراسری توزیع شده، تقلبی است و هیچگونه مجوزی اعم از توزیع و فروش از سازمان غذا و دارو ندارد. «مقتضی است دستور دهید برای جمع‌آوری فرآورده مورد اشاره از سطح عرضه اقدام لازم و فوری مبذول و نتیجه اقدامات انجام شده در اسرع وقت به اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل ارسال شود».

کد خبر 421055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha