همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور آمریکا حمله سعودی‌ها به اتوبوس مدرسه در کشور جنگ‌زده یمن را محکوم کرد و گفت: با افرادی که نمی‌دانند نباید به اتوبوس مدرسه حمله کنند، حرفی ندارم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با پایگاه خبری Axios گفت: فکر می‌کنم این یک وضعیت وحشتناک است من از ديدن آنچه برای آن اتوبوس مدرسه اتفاق افتاد، متنفرم. وقتی شما چنین صحنه‌ای را می‌بینید، وحشتناک است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ترامپ از "استفاده بدون مهارت"دولت عربستان از تسلیحات آمریکایی در جنگ یمن انتقاد کرده و در پاسخ به این که آیا آمریکا باید فروش سلاح به عربستان را متوقف کند، گفت: ما به دقت اوضاع را در یمن رصد می‌کنیم. من درباره مسائل زیادی با عربستان صحبت می‌کنم اما قطعا با افرادی که نمی‌دانند نباید به اتوبوس مدرسه حمله کنند، حرفی ندارم.

با وجود این حقیقت که آمریکا مسئولیت آموزش نیروهای ائتلاف برای استفاده از تسلیحات آمریکایی را بر عهده دارد، اما پنتاگون گفته که مقصر "اشتباه‌هاي" ائتلاف عربی در یمن نیست.

در 9 اوت سال جاری میلادی ائتلاف عربی یک اتوبوس مدرسه را در استان صنعا واقع در شمال یمن هدف قرار داد که در آن بیش از 50 تن که اکثرا کودک بودند، کشته شدند.

کد خبر 421029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha