یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درخواست دولت ترامپ برای اعزام نیروی نظامی به مرزهای جنوبی با مکزیک را رد کرد.

 سی ان ان: پنتاگون درخواست دولت ترامپ را رد کرد

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری سی ان ان دراین باره نوشت: درخواست دولت ترامپ برای اعزام نیرو به مرزهای جنوبی مکزیک در 26 اکتبر (چهارم آبان ماه) از سوی پنتاگون رد شد.

در همین حال ؛ دو مقام ارشد پنتاگون که در جریان این درخواست کاخ سفید قرار داشتند، گفتند که وزارت امنیت داخلی آمریکا از پنتاگون خواسته بود تا نیروهای ذخیره را تحت عنوان ' کنترل جمعیت و رفت و آمد' و تامین امنیت پرسنل گمرکات و مرزی در مواجهه با گروه مهاجرانی که از آمریکای مرکزی قصد ورود به خاک آمریکا را دارند، آماده سازد.

سی ان ان گزارش داد: پنتاگون این درخواست را به این دلیل که اختیارات لازم برای فعال کردن نیروهای وظیفه برای درگیر ساختن (اعزام) جهت چنین ماموریتی ندارد و نیازمند اعطای اختیارات بیشتر از سوی رئیس جمهوری آمریکا است، نپذیرفت.

سی ان ان گزارش داد: براساس قانون ، فعال کردن نیروهای وظیفه ارتش آمریکا به جهت اقدامات نظامی در داخل خاک کشور به جز موارد اضطراری ممنوع بوده اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کرات درباره استقرار نیروهای نظامی در مرزهای جنوبی سخن گفته است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در نطقی در کاخ سفید به این موضوع اشاره کرد که نیروهای نظامی باید به سوی مهاجران سنگ پران شلیک کنند چرا که وی سنگ پرانی را همچون تفنگ (سلاح) و سه هزار مهاجر زن ؛ مرد و کودک را که خواستار ورود به خاک آمریکا هستند 'مهاجم' خواند.

به گزارش ایرنا، سی ان ان پیش تر در نهم آذرماه گزارش داده بود که 5 هزار و 200 نیروی نظامی به همراه دو هزار و 92نیروی گارد ملی در مرزهای مشترک آمریکا با مکزیک مستقر شده اند که این شمار نیرو از مجموع نظامیان آمریکایی در عراق بیشتر است.

ترامپ پیش از این نیز در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز به صراحت گفته بود که این کاروان (مهاجران) وقت خود را برای ورود به خاک آمریکا تلف می کنند واعزام نیروی نظامی به مرزهای جنوبی کار درستی است چرا که این مهاجران متجاوز(به خاک) آمریکا هستند.

کد خبر 420963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha