یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رزمایش مشترک شش کشور عربی با نام 'درع العرب ۱ ' (سپر عرب ) در پایگاه نظامی 'محمد نجیب' مصر آغاز شد.

 رزمایش مشترک شش کشور عربی در مصر آغاز شد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری 'اسپوتنیک'، 'تامر الرفاعی' سخنگوی نیروهای مسلح مصر امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش مشترک درع العرب که تا 16 نوامبر( 25 آبان) ادامه می یابد، در پایگاه نظامی نجیب و میدان های آموزشی جنگ در خشکی و دریا برگزار می شود.

این بیانیه افزود: در روزهای گذشته نیروها و تجهیزات کشورهای شرکت کننده در این رزمایش شامل عربستان، امارات، بحرین، اردن و کویت از طریق پایگاه های هوایی و مرزهای دریایی وارد مصر شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر، هدف از این رزمایش را توسعه اقدامات مشترک میان نیروهای شرکت کننده در رزمایش به علاوه برنامه ریزی و مدیریت جنگ بین نیروهای دریایی، هوایی و زمینی و همچنین نیروهای دفاع هوایی و تبادل مهارت در زمینه جنگ است.

سخنگوی مذکور افزود: نشست هماهنگی میان فرماندهان نیروهای کشورهای شرکت کننده جهت انتقال و تبادل مهارت های آموزشی برگزار شد و معاون رئیس شورای آموزش نیروهای مسلح مصر در سخنانی در آن تاکید کرد که رزمایش درع العرب یکی از پیشرفته ترین آموزش ها در سطح کشورهای عربی جهت استفاده از جدیدترین سلاح ها و تجهیزات با فناوری جدید توسط نیروهای شرکت کننده است .

وی رزمایش درع العرب را اولین تمرین( آموزش) عربی مشترک در خاک مصر دانست.

پایگاه نظامی محمد نجیب بزرگترین پایگاه نظامی آفریقا و خاورمیانه است که مرکز آن در شهر 'الحمام' استان 'مرسی' در شمال غرب مصر است که توسط 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهوری این کشور در سال 2016 افتتاح شد.

کد خبر 420960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha