یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: حزب راست افراطی صف آرایی ملی فرانسه (RN) برای اولین بار در نظرسنجی مربوط به انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه ۲۰۱۹، از حزب LREM امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور پیش افتاد.

 راست افراطی فرانسه از مکرون پیشی گرفت

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی موسسه Ifop که روز یکشنبه منتشر شد نشان می دهد که آرای حزب میانه 'جمهوری در حرکت' مکرون از 20 درصد در ماه اوت به 19 درصد کاهش یافته در حالی که میزان آرای حزب صف آرایی ملی 'مارین لوپن' - که در گذشته جبهه ملی نام داشت - از 17 درصد به 21 درصد رسیده است. احزاب راست افراطی فرانسه در مجموع 30 درصد آرا را کسب کرده اند در حالی که در نظرسنجی قبلی آرای آنها 25 درصد بود.

حزب محافظه کار جمهوریخواهان فرانسه به رهبری 'لورن واکیز' با دو درصد کاهش به 13 درصد رسیده و حزب چپ افراطی فرانسه به رهبری 'ژان لوک ملنشون' نیز از 14 درصد به 11 درصد رسیده است.

انتخابات اروپایی در حال تبدیل به یک نبرد بزرگ بین احزاب میانه و طرفدار اتحادیه اروپا همانند حزب 'جمهوری در حرکت' مکرون و احزاب راست افراطی که خواهان توقف مهاجرت و جهانی سازی هستند، می باشند.

انتخابات پارلمان اروپا مشخص خواهد کرد که چه کسانی رهبری نهادهای اتحادیه اروپا شامل کمیسیون اروپا را خواهند داشت و همچنین از این لحاظ اهمیت دارد که نشان دهنده وضعیت افکار عمومی در میان 500 میلیون جمعیت اتحادیه اروپا است.

در نظرسنجی هفته گذشته 'یوگاو' ، محبوبیت مکرون به پایین ترین سطح از زمان انتخابات سال 2017 رسید بطوری که تنها 21 درصد افراد پرسش شونده از رئیس جمهوری فرانسه ابراز رضایت کردند. کناره گیری دو وزیر عالی رتبه و نرخ بالای بیکاری و مالیات بالا و افزایش قیمت سوخت موجب ضربه به جایگاه مکرون در فرانسه شده است.

کد خبر 420958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha