همشهری آنلاین: خبرگزاری الغد پرس عراق اظهارات امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در مورد تولید انبوه جنگنده کوثر در داخل کشور را برجسته کرد.

خبرگزاری الغد پرس عراق

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری عراقی در گزارشی با تیتر 'ایران تولید انبوه جنگنده کوثر را آغاز کرد'، به انعکاس این خبر پرداخته و خبر داده که پرده برداری از این جنگنده چندی پیش در روز صنایع دفاعی ایران از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

خبرگزاری المعلومه عراق نیز با تیتر 'ایران ساخت جنگنده کوثر را آغاز کرد' به تشریح توانمندی جدید نیروهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

با وجود تازه بودن خبر، شبکه های مختلف تلویزیونی در عراق نیز از هم اکنون به بازتاب دادن آن پرداخته اند.

خط تولید جت جنگنده «کوثر» نخستین جنگنده بومی ایران صبح امروز (12 آبان97) با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در آیین افتتاح خط تولید جنگنده کوثر حضور داشتند.

«کوثر» یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشور‌های دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار داده است.

این هواپیما در 2 نوع تک کابین و دو کابین قابل تبدیل خواهد بود که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

کد خبر 420851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha