همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها کارنامه سیاهی در تاریخ ایران دارند و قدرت شان رو به افول است؛ آنها دیگر نمی‌توانند برگردنند و بر اقتصاد و سرنوشت ایرانی‌ها تسلط پیدا کنند.

سید یحیی صفوی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی روز شنبه در آیین گرامیداشت شهدای عملیات آزادسازی سنندج و رونمایی از کتاب «از سنندج تا خرمشهر» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: نخستین رابطه بین سنندج و خرمشهر مظلومیت است. مردم هر دو منطقه در ابتدای جنگ مورد ظلم واقع شدند و هنوز چند روز از جنگ نگذشته بود که تمام شهرهای ما به دست ضد انقلاب مسلح افتاد.

وی ادامه داد: آنها از مردم کردستان باج می گرفتند و به مال و ناموس مردم کردستان تجاوز می کردند. کومله ها در بیانیه هایشان می گفتند که تا تحقق کامل انقلاب دموکراتیک به رهبری خلق کارگر تن به مذاکره نخواهیم داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه مردم کردستان در سه مقطع مورد مظلومیت قرار گرفتند، توضیح داد: در مقطع اول این تهاجم ها با حمله گروهک ها به شهرهای کردستان آغاز شد، مرحله دوم هم غائله پاوه بود و مرحله سوم هم از اردیبهشت تا شهریور سال 59 بود.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: وقتی که ما وارد فروگاه سنندج شدیم، مورد استقبال پیشمرگان کرد قرار گرفتیم و در آن زمان با لطف خداوند متعال توانستیم پس از 23 شبانه روز جنگ سخت، شهر سنندج را آزاد کنیم.

وی اظهار داشت: ‌پس از آزادسازی سنندج، مردم از پاسداران و نیروهای مدافع شهر استقبال کردند تا قبل از جنگ ما فقط در کردستان حدود 500 شهید دادیم که نیمی از این تعداد مربوط به شهر سنندج می شد.

سرلشکر صفوی گفت: در این هنگام که ما هنوز از جنگ کردستان فارغ نشده بودیم، ارتش عراق به خوزستان حمله کرد. عراقی ها تمام شهر را نابود کردند و روی دیوارهای باقی مانده از ساختمان های شهر نوشتند، ما آمده ایم که بمانیم. مردم خرمشهر و آبادان مجبور به ترک شهر شدند و شهری که مردم در آن نباشد، تبدیل به شهر ارواح می شود. در آن زمان آزادسازی این شهرها بسیار سخت بود اما در آزادسازی خرمشهر وحدت بین رزمندگان ارتش و سپاه و بسیج را شاهد بودیم.

دستیار و‌ مشاور عالی فرمانده کل قوا اظهار داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی، آنها به کویت حمله کردند و توانستند در کمتر از هفت ساعت این کشور را تصرف کنند اما مردم و رزمندگان دلیر اسلام 34 روز در خرمشهر مقاومت کردند. برای آزادسازی کویت همه به کویت کمک کردند ولی در آزادسازی خرمشهر همه به عراق کمک می کردند.

سرلشکر صفوی با اشاره به پشتیبانان گروهک های تروریستی در ابتدای انقلاب گفت: در اسناد منتشر شده از لانه جاسوسی آمریکا مشخص شد که آمریکا از این گروه ها حمایت می کرد و آنها صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند. از کودتای مرداد سال 32 تا سرنگونی شاه در سال 57 همه چیز ایران در اختیار آمریکا بود و همه جنایات شاه با تایید آنها انجام می شد.

وی اظهار داشت: کارنامه سیاه اقدامات آمریکایی ها در 40 سال گذشته نشان می دهد آنها طی این سال ها ما را تحت فشار گذاشتند. در این 40 سال آمریکا هر توانی داشت به میدان آورد و شکست خورد و اکنون آنها مجبور هستند از منطقه غرب آسیا عقب نشینی کنند. قدرت آمریکا رو به افول است و با شکل گیری محور مقاومت و الگو‌گیری از بیانات رهبر انقلاب و حضرت امام (ره) ملت ها سرنوشت خود را رقم خواهند زد. آمریکایی ها از ملت ایران شکست خورده اند و دیگر نمی توانند بر ما غلبه پیدا کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جمهوری اسلامی آنچنان اقتداری دارد که نه تنها در مرزها بلکه آنسوی مرزها آنهایی که به آن ضربه بزنند، باید منتظر باشند که به سراغ آنها ‌برویم و آنها را منهدم خواهیم کرد.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی روز شنبه در جمع خبرنگاران درباره شرارت گروهک‌های تروریستی در‌ مرزهای کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی یک نظام مقتدر است و این دشمنان بسیار ضعیف هستند و ما به این گروهک ها می‌گوییم پاسداران و نیروهای مسلح ما آنها را رها نخواهند کرد.

وی افزود: اینها گر‌وهک هایی هستند که تحت اشراف سازمان های اطلاعاتی دست به ربایش مرزبانان ما زدند، البته این کار با خیانت توسط یک فرد بومی انجام گرفت.

کد خبر 420849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha