همشهری آنلاین: ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه ای به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی، ۱۳ آبان سال ۹۷ را نقطه عطف و سرنوشت ساز تقابل آشکار و همه جانبه با نظام سلطه و استکبار جهانی در مقطعی بسیار حساس از تاریخ انقلاب اسلامی اعلام کرد.

تسخیر

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در این بیانیه که روز شنبه منتشر شده، آمده است: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ماه‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی به دست جوانان پرشور انقلابی پیرو خط امام (ره) نویدگر پیام ارزشمند مقاومت و مبارزه در تقابل با دسیسه‌چینی و توطئه‌گری شیطان بزرگ علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی یاران بود.

ستاد کل نیرو‌های مسلح 13 آبان را مظهر هوشیاری و بصیرت ملت ایران در برهه ‌ای از تاریخ سرنوشت‌ ساز انقلاب شکوهمند اسلامی دانسته و می‌افزاید: این روز، حماسه حضور آگاهانه و برخاسته از بصیرت و هوشیاری و متکی بر ایمان و اراده الهی جوانان و دانشجویان انقلابی پیرو مکتب حضرت امام (ره) بود که کشور را از لوث حضور بیگانگان پاک کرد و آن را به حماسه‌ای ماندگار، الهام‌بخش و عبرت‌آموز تاریخی تبدیل ساخت.

این بیانیه بر ضرورت بازخوانی مواضع و دیدگاه‌های حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به آمریکا و سیاست‌های کاخ سفید در قبال همه ملت‌ها به خصوص ملت بزرگ ایران تاکید و خاطرنشان می کند: روند مواجهه نظام سلطه با انقلاب اسلامی در یکی از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین مراحل خود قرار داشته و به تصدیق گوهربار مقام عظمای ولایت دولت کنونی آمریکا در مقایسه با همتایان اسبق خود در کاخ سفید وقیح و گستاخ‌تر بوده و رویکردی هتاکانه در مقابله با جمهوری اسلامی ایران را طراحی و اعمال می‌کند که هرگونه تعامل، گفت‌وگو، رایزنی و مذاکره با این دولت ظالم، مکار و دروغگو جایی در نهضت عاشورایی و آزادیخواه نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکای خبیث که از هر گونه دشمنی و توطئه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در طول 40 سال عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طرفی نبسته است، وقاحت و عداوت را تا جایی پیش می‌برد که نظام‌های مرتجع منطقه از جمله رژیم آل سعود را به دشمنی با ملت ایران تهییج و علنا اعلامی می‌کند عربستان در مقابله با ایران همکاری‌های زیادی با ما دارد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام عرصه مقابله با استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم انقلابی و غیرتمند ایران اسلامی برای حضور پرشورتر و گسترده‌تر در تظاهرات سراسری یوم الله 13 آبان ماه تاکید می‌کند.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در پیامی 13 آبان را تاریخچه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی این روز را نقطه عطف تحولاتی می‌داند که روند‌ها و مسیر جریانات اجتماعی، سیاسی و نظامی را در ابعاد جهانی تغییر داد.

در این بیانیه آمده است: 13 آبان به نوعی تاریخچه انقلاب اسلامی است؛ تاریخی که از تبعید حضرت امام (ره) آغاز و با شهادت دانش‌آموزان انقلابی در سال 57 توسط رژیم سفاک پهلوی به اوج رسید و با تسخیر لانه جاسوسی سرآغاز یک مبارزه جهانی علیه استکبار جهانی را رقم زد. تاریخ انقلاب اسلامی این روز را نقطه عطف تحولاتی می‌داند که روند‌ها و مسیر جریانات اجتماعی، سیاسی و نظامی را در ابعاد جهانی تغییر داد. تغییری که موجب بر هم خوردن نظام قدرت و ترتیبات امنیتی و شکل‌گیری نظامات و ترتیبات جدیدی در سطح منطقه و جهان شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در این بیانیه، با ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، این روز را به آحاد ملت قهرمان و به ‌ویژه دانش‌آموزان که ذخایر امید ملت و آینده‌سازان این مرز و بوم به ‌شمار می‌روند، تبریک گفته و اعلام کرده است: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ و صیانت از این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی قاطعانه، فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) را سرلوحه کار خود قرار داده و با درک ارزش‌های این دستاورد جهانی با اتحاد و یکپارچگی، بصیرت عمیق و اراده جدی نشأت گرفته از ایمان اسلامی و عرق میهنی و در سایه رهبری حکیمانه و خردمندانه فرماندهی معظم کل قوا همچون دژی مستحکم و تسخیرناپذی از آرمان‌های انقلابی حضرت امام (ره)، نظام مقدس جمهوری اسلامی، میهن اسلامی و ملت عظیم الشأن دفاع خواهد کرد و در این مسیر از بذل جان دریغ نخواهد ورزید.

کد خبر 420846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha