همشهری آنلاین: در مرز سه کشور مجارستان، یونان و لیتوانی سیستم‌های هوش مصنوعی از مسافران سوال می‌پرسند و به آنها اجازه ورود می‌دهند.

هوش مصنوعی

به گزارش مهر به نقل از ماشابل تک، مسافران هنگام ورود به مرز برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به سوالاتی پاسخ دهند.این روند به سطح نگران‌کننده ای رسیده است.

درهمین راستا در مرز برخی کشورهای اروپایی سیستم‌های هوش مصنوعی به نام iBoarderCtrl نصب شده که فرایند پرسش از مسافران را سرعت می‌بخشد و همزمان مشخص می‌کند آیا فرد دروغ می‌گوید یا خیر.

این طرح به صورت یک آزمایش ۶ ماهه در مرز ۳ کشور مجارستان، یونان و لیتوانی اجرا می‌شود. در این فرایند مسافران نخست پاسپورت، ویزا و مدارک سرمایه‌های خود را در سیستم آپلود می‌کنند. در مرحله بعد رایانه سوالاتی را تولید می‌کند و مسافران باید به آن پاسخ دهند.

این سیستم با بررسی مدارک و پاسخ‌ها مشخص می‌کند مسافر دروغ می‌گوید یا خیر. به عنوان مثال از افراد پرسیده می‌شود در چمدان شما چیست؟ آیا می‌توانید در چمدان را باز کنید و داخل آن را نشان دهید؟

افرادی که در این مرحله موفق شوند یک کد QR دریافت می‌کنند و به آنها اجازه ورود می‌دهد.

اگر نگرانی‌های بیشتری درباره مسافری وجود داشته باشد، اطلاعات بیومتریک او جمع آوری می‌شود و به یک کارمند انسانی ارجاع داده می‌شود تا آنها را بررسی كند.

کد خبر 420771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha