پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از نفوذ هوای سرد به استان‌های گیلان، اردبیل و مازندران خبر داد و افزود: فردا بارش در ارتفاعات تهران، البرز، مازندران و سمنان به شکل برف خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (پنجشنبه ۱۰ آبان) با تداوم فعالیت سامانه بارشی و با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ آبان)، بارش باران و وزش باد در سواحل غربی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس‌فردا (شنبه ۱۲ آبان)، انتظار بارش پراکنده در سواحل دریای خزر داریم، گفت: بیشینه بارش امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ آبان) در گیلان و مازندران خواهد بود. همچنین فردا بارش در ارتفاعات تهران، البر ز، مازندران و سمنان به شکل برف رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: با توجه به نفوذ هوای سرد، دمای هوا طی روز جاری در استان‌های گیلان و مازندران بیش از شش تا هشت درجه و فردا در استان مازندران بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد. این هوای سرد تا اواسط هوای آینده در این مناطق ماندگار خواهد بود.

به گفته وظیفه، از بعدازظهر امروز و طی روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و همچنین دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز برای پاره‌ای از مناطق خراسان جنوبی، شرق سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان و فردا برای نوار شرقی و همچنین شرق هرمزگان وزش باد شدید و گرد و غبار و در منطقه زابل طوفان و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا و پس فردا (جمعه و شنبه ۱۰ و ۱۱ آبان)، کمی ابری تا نیمه ابری، در بعدازظهر همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۱۴ و ۷ درجه سانتیگراد و ۱۷ و ۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

کد خبر 420689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha