همشهریآنلاین: خبرگزاری اخبار متحد هند در سال ۱۹۶۱ تاسیس شد.

  • وب‌گاه رسمی: UNI

خبرگزاری اخبار متحد هند (The United news of India) به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين خبرگزاري‌هاي هندوستان با چند صد مشترك در سراسر اين كشور مطرح شد.

مشتركان اين خبرگزاري به نشريه‌هاي آن كه به چهارده زبان منتشر مي‌شوند، راديوي كل هندوستان (All India Radio) و دوردارشان (ِDoordarshan)، دفتر نخست‌وزير و دفاتر وزراي اتحاديه، دولت‌هاي مركزي و ايالتي و كليه رسانه‌هاي الكترونيك و اينترنتي دسترسي دارند.

خبرگزاري يوني كار تجاري‌اش را از 21 مارس 1961 آغاز كرد و در طي گذر زمان با روي‌آوردن به گام‌هاي ابداعي تلاش كرده هم براي مشتركانش هم كل حوزه ژورناليسم موثر باشد.

اين خبرگزاري در پايتخت تمام ايالت‌هاي هندوستان و ديگر شهرهاي مهم اين كشور و همچنين در پایتخت‌هاي مهم جهان نيز دفتر نمايندگي دارد.

يوني در مه 1982 با راه‌اندازي سرويس خبري يونيوارتا (UNIVARTS) اولين خبرگزاري چندزبانه در هند لقب گرفت. همين امر سبب شد تا نشريه‌هاي هندي و موسسه‌هاي خبري از بسته‌هاي كامل خبري اين خبرگزاري در حوزه‌هاي ملي، بين‌المللي، منطقه‌اي، ورزشي و اقتصادي به زبان اصلي رسانه‌هايشان تغذيه كنند.

خبرگزاري اخبار متحد هند در سال 1987 سرويس عكس اخبار ملي را راه‌اندازي كرد.اين خبرگزاري درحال حاضر از جديدترين فناوري‌هاي مورد نياز براي عكس‌هاي ديجيتال رنگي استفاده مي‌كند. همچنين براي ارائه عكس‌هاي بين‌الملي با رويترز ارتباط نزديك دارد.

به گزارش سايت اين خبرگزاري، يوني اولين و تنها خبرگزاري در جهان است كه اخبار به زبان اردو منتشر مي‌كند. يوني اردو در پنجم ژوئن 1992 توسط نخست‌وزير وقت آغاز به كار كرد.

اين خبرگزاري شجاعت، دقت و سرعت را به‌عنوان شعار اصلي خود مطرح مي‌كند.

کد خبر 420609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha