دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقام‌های انتخاباتی برزیل تایید کردند ژایر بولسونارو با کسب ۵۵.۷ درصد از آراء در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید.

 ژایر بولسونارو، نامزد راست‌ افراطی انتخابات برزیل با کسب بیش از ۵۵ درصد از آراء رهبر آتی این کشور خواهد شد. رقابت دور دوم میان او و "فرناندو حداد" بود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل سه هفته پیش به دلیل آن‌که بولسونارو نتوانست اکثریت را در دور اول به دست آورد، به دور دوم کشیده شد.

پیروزی یکشنبه شب او هشدار برای پیشرفت است چرا که او پیشتر سخنانی در حمایت از شکنجه مطرح کرده و خواستار کشته‌شدن زندانیان سیاسی شده‌است. او همچنین مطالبی علیه زنان، اقلیت‌ها و همجنس‌گرایان مطرح کرده بود.

بولسونارو پس از کسب پیروزی در سخنانی تلویزیونی تاکید کرد "ما قرار است سرنوشت برزیل را تغییر دهیم" اما همچنین در لحنی صلح‌طلبانه گفت بدون توجه به عقاید، رنگ یا جهت‌گیری بر تمام برزیلی‌ها حکومت خواهد کرد.

حامیان بولسونارو در خیابان‌های این کشور به شادی پرداختند. پلیس نظامی و سایر پرسنل ارتش هم به عنوان قهرمانان ستایش شدند.

رهبران جهان از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیروزی انتخاباتی بولسونارو را تبریک گفتند. با این حال رهبر ونزوئلا که بولسونارو شدیدا منتقد آن است، پیامی بسیار محتاطانه ارسال کرد و از بولسونارو خواست تا در راستا تحقق صلح و روابط هماهنگ با سایر کشورها تلاش کند.

کد خبر 420438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha