سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

محرم عجب واژه‌ی غریبی است. من هر وقت می‌خواهم درباره‌اش بنویسم، دلم می‌گیرد، به یاد سختی‌ها و مظلومیت‌های کاروان عاشورا می‌افتم و حالم ناخودآگاه دگرگون می‌شود.

به کودکان و نوجوانان هم‌سن و سال خودم و زنان وفاداري فكر مي‌كنم که در نبرد بین حق و باطل جانانه و فداکارانه ایستادند و با همه‌ي سختی‌ها خم به ابرو‌یشان نیاوردند. به سالار و سرور شهیدان فكر مي‌كنم که به‌خاطر نزدیکی معنوی و حقیقی به خالق یکتا، در آزمونی سخت، آن‌طور با‌عزت و با‌کرامت فاتح میدان شد.

واقعه‌ي کربلا را مي‌توان از بزرگ‌ترین و شکوه‌مند‌ترین جلوه‌های حق علیه باطل دانست كه تقابل و رو‌یارویی لشکر کفر و حق را در حد متعالی جلوه‌گر می‌کند. نبردی که می‌تواند تا ابد‌الدهر براي حق‌طلبان الگو باشد و سو‌سوی نورش راه را به تمام کسانی نشان بدهد که به‌دنبال آزادگی و خداشناسی هستند.

اصلاً کربلا فقط صحنه‌ي نبردي تاريخي نبوده است. پلی برای برقراری ارادت و دوستی ما باکاروان عاشورا و امام حسین‌ع است تا قلب‌هایمان برای همیشه با عشق و آزادگی به آن‌ها پیوند بخورد و دوستی‌های دو طرفه، استوار و محکم شوند. کربلا نقطه‌ي شروع بهترین دوستی‌های ناب و خالصانه با‌خدا و بندگان خوب خداست.

 

نوید صنعتی، 15ساله

خبرنگار افتخاري از ملارد

 


تصوير: دشت كربلا، اثر نرجس نقوي، هنرمند پاكستاني

کد خبر 420408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha