همشهری آنلاین: مهسا صابری لژیونر والیبال زنان ایران گفت: حضور در لیگ ترکیه چالشی جدید برای زندگی ورزشی من است

به گزارش ایرنا، امسال و در جریان شروع دوباره لیگ والیبال زنان در ایران 2 بازیکن دیگر به فهرست لژیونرها اضافه شدند. مهسا صابری و منا آشفته ملی پوشانی که 2 ماه پیش در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند، با پیشنهاد تیم «باریکه سیر» ترکیه به لیگ دسته یک این کشور پیوستند.

نکته مهم اینکه این 2 بازیکن پارسال در شرایطی در لیگ ایران بازی کردند که در نهایت هیچ دریافتی از باشگاه‌هایشان نداشتند و همین موضوع هم تاثیر زیادی روی تصمیم آنها برای بازی در خارج از کشور داشت.

صابری دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران در گفت‌و‌‌گو با ایرنا با ابراز رضایت از تصمیمش، حضور در لیگ ترکیه را چالشی جدید برای زندگی ورزشی اش معرفی کرد.

  • لیگ سال گذشته تجربه خوبی برای تو و خیلی‌های دیگر نبود.

صابری: اهالی این حوزه به خوبی شرایط لیگ والیبال زنان را می‌دانند. پارسال که بدتر از همیشه بود. سال گذشته در تیمی بازی کردم که در نهایت پولی دریافت نکردم و این واقعا به وضعیت زندگی ما ورزشکاران ضربه می زند چون همه درآمد ما از همین بازی در لیگ است. اوضاع خیلی بد بود و به شدت نگران بودم.

  • همین موضوع باعث شد به لژیونر شدن فکر کنی؟

صابری: وقتی از مسابقات ملی برگشتیم واقعا غصه دار بودم که باید در لیگی بازی کنم که بیشتر تیم‌ها آماتور هستند و قرار نیست دریافتی داشته باشم. همان موقع خیلی به این مساله فکر کردم. در همان روزها یکی از مربیان ترکیه دنبال بازیکن بود. فیلم بازی چندین بازیکن را دنبال کرد و دقیقا روز پایانی مسابقات قهرمانی آسیا بود که به من خبر رسید یکی از تیم‌های ترکیه قصد جذب تو را دارد. پیشنهادش را دادند و صحبت‌ها انجام شد. تست دادم و شروط مختلف بررسی شد. در نهایت به توافق رسیدیم و با این تیم قرارداد بستم.

  • از تصمیمی که گرفتی راضی هستی؟

صابری: خیلی زیاد. خوشبختانه شرایط خیلی خوب است. برای توصیف وضعیت فوق‌العاده والیبال زنان ترکیه همین بس که فقط در لیگ یک نه لیگ برتر، 2 گروه 14 تیمی دارند که 28 باشگاه می‌شود و تعداد زیادی مسابقه رفت و برگشت که نتیجه‌اش رشد و پیشرفت بازیکنان این کشور است. تمام این 28 تیم سطح بسیار خوبی دارند. یعنی ضعیف ترین تیمش از لحاظ سطح فنی مساوی با بهترین تیم لیگ برتر ایران است.

  • این تصمیم چقدر روی عملکرد خودت در آینده تاثیر خواهد داشت؟

صابری: اتفاق خوبی برای من است. چالش جدیدی که پیش از این فقط در مسابقات ملی تجربه‌اش می‌کردم اما اینجا فرصتش را دارم که هر هفته با تیم‌های خوب بازی کنم و سطح خودم را ارتقا دهم. فعلا هدفم با این تیم صعود به جمع هشت تیم بالای جدول است و می‌خواهم سهم خودم را در مسیر این هدف به خوبی انجام دهم.

  • شرایط قراردادت چطور است؟

صابری: چون وضعیت باشگاه داری اینجا کاملا استاندارد است، قراردادها هم عادلانه و حرفه‌ای است. مبلغی که با من قرارداد بسته‌اند تقریبا 2 برابر قراردادهایم در ایران است و مهم‌تر اینکه می‌دانم تحت هر شرایطی این مبلغ پرداخت می‌شود.

کد خبر 420380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha