همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از ماموریت‌های این سازمان، کاهش آسیب پذیری کل زیر ساخت‌های کشور و شهرها دربرابر تهدیدات امنیتی است که به صورت مداوم دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل طی نشست خبری که به مناسبت 8 آبان سالروز تشکیل این سازمان برگزار شد، ماموریت اول سازمان پدافند غیرعامل را دیده بانی نسبت به تهدیدات، تشخیص تهدیدات و هشدار در حوزه های مختلف دانست و اظهار داشت: دومین ماموریت این سازمان، کاهش آسیب پذیری کل زیر ساخت‌های کشور و شهرها دربرابر تهدیدات امنیتی است که به صورت مداوم و متغیر دنبال می شود و ماموریت سوم نیز مصون سازی زیر ساخت های کل کشور است.

جلالی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی نماد قدرت شیعه، قدرت اسلام ناب و قدرت نرم مقاومت در برابر تهدیدات دشمن است.

وی با بیان اینکه تهدید علیه کشور در حوزه نظامی تهدیدی جدی نیست، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند گزینه جنگ انتهای میز تهدید است که قدرت صنعت دفاعی و ساخت استحکامات دفاعی سبب بازدارندگی شده و این بازدارندگی باید بصورت یک فرآیند دائمی باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: امروزه یک طیفی از تهدیدات در حوزه غیر نظامی شکل گرفته که اولین جنگ آن جنگ اقتصادی است و این ادبیات آمریکایی ها هم هست.

جلالی ادامه داد: استراتژی همه فشارها علیه نظام جمهوری اسلامی، تحقیر اراده است که در این استراتژی استفاده از همه شبکه های پولی، دیپلماتیک و مالی وجود دارد.

وی حوزه دیگر در تهدیدات غیرنظامی را تلفیقی از تهدیدهای تکنولوژی عنوان کرد و گفت: نکته مهم در این زمینه، تشخیص تهدید تکنولوژی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: ما سیستم دوربین مدار بسته ای را به یکی از بهترین آزمایشگاه‌های سخت افزاری کشور دادیم که در آنجا کدی پیدا شد که پس از رهگیری دیدیم به بخش امنیتی شرکت سازنده می‌رسید.

جلالی تاکید کرد: این مدل از تهدیدات باید موشکافی شود تا عناصر اشراف، بومی سازی، کنترل و مدیریت در آن جستجو شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: البته بخشی از تهدیدات در حوزه عملیات روانی تعریف می‌شود که ابزار آن رسانه است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ناامیدسازی و اقدامات شناختی از روش های این تهدید است که ایجاد موج خرید سکه و دلار از این دست بود.

جلالی ادامه داد: حوزه دیگر، حوزه تهدیدات اقتصادی است که 70 درصد حوزه شناختی متمرکز بر تهدیدات اقتصادی با استفاده از رسانه و فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه باید از تهدید درک واحد داشته باشیم و آن را سیاسی نکنیم، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل هم یک سازمان حاکمیتی است و نه جناحی.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه شناخت دستگاه ها از تهدید باید علمی باشد، گفت: در حرکت مقابله ای هم باید منسجم باشیم و یک چهره واحد از خود نشان دهیم.

جلالی ادامه داد: به دنبال ارائه طرحی به مجلس برای عضویت پدافند غیرعامل در چند شورا مثل عتف، شهرسازی و ترافیک، گردشگری و ایمنی زیستی هستیم که اصل طرح هم به تصویب مجلس رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد حضور پدافند غیرعامل در شورای عالی فضای مجازی و گردشگری با رهبری نامه نگاری شده که مورد موافقت قرار گرفته است.

جلالی با بیان اینکه 60 محصول استراتژیک پدافند سایبری بومی کشور را ارائه خواهیم داد، گفت: 5 محصول اسکادای بومی نیز که برای کنترل و دیسپاچینگ بکار می رود، توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

کد خبر 420367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha