همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حقیقتا یک کار اساسی مهندسی و بازسازی در حرم حضرت امام حسین (ع) توسط مهندسان ایرانی برای ۲۰۰ سال و شاید هم بیشتر از طریق ستاد عتبات عالیات در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، از اعلام روز یکشنبه دفتر دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، این مطلب را سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی که با حضور در کشور عراق در راهپیمایی معنوی اربعین حسینی شرکت کرده است، در سایت شخصی خود عنوان کرد و نوشت: اربعین بزرگترین و بی نظیرترین راهپیمایی معنوی جهانی است که در دنیا بی سابقه است.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: در این سفر از ستاد عتبات عالیات مستقر در حرم حضرت حسین ابن علی (ع) و بازسازی آن توسط مهندسان ایرانی بازدید داشتم، حقیقتا یک کار اساسی مهندسی برای 200 سال و شاید هم بیشتر در حال انجام است، طراحی و اجرا و اکثر هزینه آن توسط مردم عزیز ایران انجام می شود، اعتقاد بنده آن است که خون شهدا دفاع مقدس و اشک چشم مردم ایران راه کربلا را باز کرده و امیدواریم که خون شهدای مدافع حرم هم راه قدس را باز کند و جمله عارفانه حضرت امام (ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد به حول و قوه الهی تحقق پذیرد.

وی با تشریح سفر خود به عتبات عالیات در کشور عراق آورده است: این یک سفر معنوی و روحانی برای تجدید عهد و پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تقویت روحیه ایمانی و آمادگی فداکاری در راه دین و ولایت و ارزشهای انقلاب اسلامی بود.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: حضور چندین میلیونی شیعیان جهان در مراسم اربعین و در کنار آنها حضور سنی ها و راهپیمایی عظیم شبانه روزی جمعیت همچون سیل خروشان از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت، خود یک کنگره عظیم جهانی است.

وی تصریح کرد: حقیقتا حب اهل بیت عصمت و طهارت و تجلیل از بزرگترین حماسه فداکاری در طول تاریخ بشری یعنی حماسه حضرت حسین ابن علی علیه السلام و اهل بیت و اصحاب امام، رویداد عاشورا در سرزمین کربلا و حوادث پس از آن باعث جمع شدن میلیون ها عاشق، بلکه مجنون اهل بیت می شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: از برکات این راهپیمایی زمینه سازی برای شناخت و درک پیام ظهور حضرت حجت است، یاد نقل قولی از حضرت آیت الله ناصری دولت آبادی از علمای ربانی استان اصفهان افتادم که فرمودند یکی از شعارهای حضرت مهدی (عج) در زمان ظهور در کنار خانه کعبه آن است که می فرمایند، انا ابن الحسین (من فرزند حسین ام) بنابراین تا قبل از ظهور، مردم جهان در این راهپیمایی های عظیم اربعین، حسین را باید بشناسند تا در زمان ظهور، حضرت و پیام ایشان را درک و دریافت کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در طول راهپیمایی می دیدم افرادی که جانباز بودند و یک پا نداشتند، لیکن با آنچنان شور و حالی با عصا چندین کیلومتر راه می پیمایند. حضور مردان و زنان جوان، مسن و بچه های کوچک به همراه مادرانشان، قابل وصف نیست.

وی افزود: از نجف تا کربلا حدود 84 کیلومتر راه بود. در طول این مسیر صدها موکب توسط اهالی شیعه عراق و ایران برای استقرار و استراحت و برای غذا دادن و پذیرایی از هر نوع به صورت مجانی از زائران امام حسین (ع) وجود داشت. حتی دختر خردسال حدود 6 ساله ای را دیدم که یک جعبه دستمال کاغذی به دست گرفته بود و به زائران تعارف می کرد. یعنی هر کس با هر چیزی که داشت پذیرایی می کرد و اصرار هم می کردند که حتما از شیر داغ - چای و قهوه و انواع غذاهای آنها زائران بهره مند شوند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: در موکبی که شب را استراحت کردم از اهالی کشورهای مختلف بودند، در طول شش روزی که در سفر بودم ندیدم در مسیر تصادفی شده باشد و البته از بغداد به کاظمین و سامرا و از سامرا به نجف با وجود تراکم جمعیت چند میلیونی با توجه به نبودن جای مناسب برای نماز ندیدم افراد با هم نزاعی کنند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: در این سفر و هنگام ورود به بغداد ساعتی را در سفارت جمهوری اسلامی ایران با سفیر کشورمان راجع به وضعیت عراق و انتخاب هیات وزیران توسط پارلمان عراق صحبت حضوری داشتم، همان روز آقای عادل المهدی و 14 وزیر پیشنهادی از پارلمان عراق رأی اعتماد گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین با ورود به شهر نجف اشرف به دیدار حجت الاسلام و المسلمین قپانچی، امام جمعه این شهر رفتم و صحبت کوتاهی با همدیگر داشتیم و از محضر ایشان استفاده معنوی کردم.

کد خبر 420365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha