دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانی هالیدی در دوران زندگی ۱۱۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش را فروخت و ۱۰ ماه پس از مرگ در آستانه افزودن یک میلیون نسخه دیگر به این آمار است.

به گزارش ايران‌آرت، آخرين آلبوم خواننده چرمي‌پوش موسوم به «الويس پريسلي فرانسه» جمعه گذشته به بازار آمد و در كمتر از يك هفته 780 هزار نسخه از آن فروش رفت. آن هم در بازاري كه فروش سي‌دي و صفحه در آن رو به كاهش است و بسياري از موسيقي‌دوستان ترجيح مي‌دهند سراغ نسخه‌اي الكترونيك در فضاي مجازي بروند.

هاليدي «كشور من عشق است» را سال 2017 و در آخرين روزهاي زندگي توليد كرد اما آنقدر زنده نماند تا روند آماده‌سازي و انتشار آلبوم را به چشم ببيند. آمار 780 هزار آلبوم فروخته‌شده خواننده فقيد فرانسوي ركورد فروش 732 هزار آلبوم «عقرب» درك، رپر كانادايي را در تابستان 2018 شكست. بيشترين فروش آلبوم در سه سال اخير مربوط به تيلر سوييفت است كه «اعتبار» او سال گذشته 1.2 ميليون نسخه در يك هفته در آمريكا فروخته بود.

خواننده نامدار فرانسوي كمتر از يك سال پيش تسليم سرطان ريه شد و از دنيا رفت اما همسرش لاتيشيا با پشتكار فراوان كار به ثمر رساندن تلاش‌هاي او را پي گرفت و «كشور من عشق است» را به بازار فرستاد. اين پنجاه و يكمين آلبوم رسمي هاليدي فقيد است كه بامداد جمعه گذشته در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و نسخه‌هاي سي‌دي و صفحه آن در كمتر از يك روز ركورد 300 هزار فروش را ثبت كرد.

پديده اين روزهاي موسيقي فرانسه در حالي ركورد 780 هزار فروش در يك هفته را زده كه ركورد پيشين هاليدي 306 هزار نسخه در يك هفته در سال 2002 بود. در مقام مقايسه مي‌توان به آخرين آلبوم ديويد بووي، ستاره فقيد موسيقي بريتانيا اشاره كرد كه دو روز پيش از مرگ او در ژانويه 2016 به بازار آمد و تقريبا 150 هزار نسخه فروخت. «كشور من عشق است» به دليل رسيدن به ركورد نيم ميليون فروش در سه روز لقب الماس گرفت.

از آنجا كه سودي سرشار از فروش فوق‌العاده اين آلبوم به بازماندگان خواننده فقيد مي‌رسد، انتظار مي‌رود يك دعواي حقوقي تازه ميان فرزندان او و همسرش آغاز شود. هاليدي تمام دارايي‌اش را به لاتيشيا و فرزندخوانده‌هايشان بخشيده و از سوي ديگر دو فرزند بزرگ‌تر او هم خواهان بهره بردن از ارث پدر هستند.

هاليدي با نام اصلي ژان-فيليپ اسمت يك قهرمان ملي در موسيقي راك فرانسه است و وقتي دسامبر گذشته در 74 سالگي از دنيا رفت، 700 موتورسوار و صدها هزار فرانسوي در مراسم تشييع پيكرش در تابوتي سفيد در مسير منتهي به كاخ اليزه شركت كردند. كارشناسان استقبال از آلبوم «كشور من عشق است» به پديده جاني تعبير كرده‌اند.

کد خبر 420349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha