همشهری آنلاین: گزارش اخیر اتحادیه نویسندگان کانادایی نشان می‌دهد که درآمد نویسندگان در کانادا به پایین‌ترین حد خود در طی سال‌های اخیر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از دی‌استار، گزارش اخیر اتحادیه نویسندگان کانادا حاکی از آن است که درآمد نویسندگان کانادایی از هر زمان دیگری کم‌تر شده؛ به طوری‌که نسبت به سال 1998 میلادی تا 78 درصد کاهش یافته است.

نزدیک به 1500 نویسنده کانادایی عضو اتحادیه نویسندگان کانادا در نظرسنجی این اتحادیه به سوال‌هایی درباره میزان درآمد خود در سال 2017 پاسخ دادند. 58 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نویسندگان زن بودند و بیش از نیمی از آن‌ها دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا بودند.

در حالی که میانگین درآمد کلی در کانادا 34،204 دلار ارزیابی شده، این گزارش نشان داد که متوسط درآمد نویسندگان در این کشور در سال 2017 میلادی 9،380 دلار بوده که نسبت به سال 2014 کاهش 27 درصدی را در طی تنها سه سال به ثبت رسانده است.

گزارش مشابهی در ماه جون درباره درآمد نویسندگان در انگلیس منتشر شد که نشان می‌داد میزان درآمد نویسندگان انگلیسی از سال 2005 تاکنون 42 درصد کاهش داشته و به رقمی معادل 10 هزار پوند و کم‌تر از استاندارد جهانی رسیده است.

این گزارش هم‌چنین آمارهایی درباره چگونگی کسب درآمد نویسندگان کانادایی منتشر کرد که نشان داد بخش عمده‌ای از درآمد نویسندگان کانادایی همچنان توسط ناشران و از طریق حقوق و دستمزدهای سنتی پرداخت می‌‌شود.

اتحایه نویسندگان کانادایی با آوردن نمونه‌های بی‌شماری از کپی‌های غیرقانونی که در محیط‌های آموزشی اتفاق می‌افتد آن را علت اصلی کاهش درآمد نویسندگان کانادایی عنوان کرد و فعالانه در تلاش است تا تغییراتی را در قانون حق مالکیت معنوی آثار به وجود آورد.

کد خبر 420184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha