جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوا هفته آینده در سراسر کشور به نسبت هفته‌های گذشته بویژه در مناطق شمالی به نسبت سرد می‌شود و بیشینه دمای هوای پایتخت به ۱۶ درجه سانتی گراد می رسد.

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌و‌گو با ایرنا در خصوص وضعیت فعلی آب و هوای کشور گفت: در 24 ساعت آینده (شنبه 5 آبان) در نوار غربی کشور و قسمت‌هایی از مرکز و دامنه‌های البرز شامل استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان شاهد باران همراه با رعد و برق خواهیم بود.

وی ادامه داد: همین سامانه فردا در شمال غرب و غرب کشور به شکل ضعیف‌تری عمل می‌کند و این مناطق با بارش‌های مختصری روبرو می شوند اما بیشتر فعالیت این سامانه در مناطق جنوب غرب بویژه استان خوزستان، تهران، سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور خواهد بود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور در ادامه به شمالی شدن جریان‌ها در استان‌های ساحلی خزر برای فردا اشاره کرد و گفت: در این مناطق نیز شاهد بارش خواهیم بود ضمن این که روز شنبه در استان‌های شمالی بویژه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی دما به حالت عادی باز خواهد گشت و نسبت به روزهای قبل کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

وی همچنین اظهار داشت: روز یکشنبه مجددا سامانه بارشی در مرکز و غرب کشور ضعیف شده اما در سواحل خزر و شرق کشور همچنان شاهد بارش خواهیم بود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: هفته آینده از روز شنبه پنجم آبان ماه به نسبت هفته‌های گذشته هوا به تدریج در کل کشور بویژه در نیمه شمالی کشور نسبتا سرد می‌شود به طوری که بیشینه دمای هوای پایتخت به 16 درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت. این در حالی است که روز گذشته، پنج شنبه‌سوم آبان دمای هوای تهران 26 درجه سانتی گراد بود.

  • گرم ترین و سردترین نقاط کشور؛ وضعیت هوای پایتخت

کارشناس هواشناسی همچنین گفت: گنبد کاووس روز گذشته (پنج‌شنبه 3 آبان) با دمای 38.5 درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه کشور و صبح امروز منطقه لاله زار استان کرمان با مثبت یک، خنک‌ترین نقطه کشور بوده است.

حقیقت درمورد وضعیت هوای تهران افزود: دمای روز گذشته تهران 26 درجه سانتی گراد بود و امروز صبح نیز کمینه دمای تهران 18 درجه سانتی گراد است. ضمن اینکه دمای هوای تهران امروز به 24 درجه افزایش می‌یابد.

  • گوجه کاران مراقب محصول خود باشند

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور همچنین در ادامه به کشاورزان ساکن نواحی شرق و نیمه شمالی کشور بویژه گلخانه داران هشدار داد که با توجه به کاهش دما در هفته آینده مراقب محصولات زراعی خود باشند.

حقیقت به گوجه کاران به خصوص نواحی شمال کشور توصیه کرد برای جلوگیری از سرمازدگی محصول خود به تدریج برای برداشت محصول گوجه خود اقدام کنند.

کد خبر 420116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha