مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از تبدیل سه پادگان در تهران به محدوده فضای سبز خبر داد.

به گزارش مهر، علی‌محمد مختاری درباره آخرین وضعیت تبدیل پادگان‌های شهر تهران به فضای سبز گفت: تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه صورت پذیرفته، به عنوان مثال پادگان قلعه مرغی واقع در منطقه ۱۹ به بوستان بزرگ ولایت (فاز ۱ با مساحت ۱۱۰ هکتار)، پادگان ایرانشهر واقع در منطقه ۶ به بوستان هنرمندان با مساحت ۵.۵ هکتار، بخشی از عرصه پادگان جی در منطقه ۹ شهرداری تهران به محدوده فضای سبز و زندان قصر واقع در منطقه ۷ به باغ موزه قصر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات دیگری نیز در دست مطالعه و بررسی است که به محض جایگزینی عرصه‌های مناسب توسط ارگان‌های ذیربط، تبدیل آنها به عرصه‌های فضای سبز به انجام خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه سطح وسیعی از جنگل‌کاری‌ها در قالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران نیز در بخش‌هایی از عرصه‌های متعلق به نیروهای مسلح (که اثربخشی اکولوژیک آن بر شهر تهران انکارناپذیر است) از جمله عرصه‌های موسوم به استحکامات، خاتم‌الانبیاء، شهید شهرامفر، انصارالحسین(ع)، دانشگاه علوم انتظامی، دوتویه، قصر فیروزه، جان بزرگی، شهید افراسیابی و ... ایجاد شده است، اضافه کرد: باید یادآور شوم که در راستای فرامین مقام معظم رهبری شاهد همکاری صمیمانه فرماندهان محترم نیروهای مسلح (اعم از سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران) در زمینه تحویل عرصه به شهرداری تهران و یا صدور مجوز کاشت درخت در اماکن و عرصه‌های تحت اختیار بوده‌ایم.

کد خبر 420047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha