همشهری آنلاین: یک دندانپزشک با بیان اینکه درمان‌های سلامتی و حفظ دندان‌ها بر درمان‌های زیبایی اولویت دارند گفت: به‌جای اینکه دندان‌های جلو را سفید یا لامینیت شوند بهتر است هزینه را با نظر دندان‌پزشک برای مواردی که اولویت درمانی دارند صرف کرد.

راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی خانواده‌ها

علی مرسلی دندانپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درخصوص راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی خانواده‌ها توضیح داد: هرقدر که کار دندانپزشکی به تأخیر بیافتد ممکن است که هزینه‌های درمان بیشتر شود. یک‌ترمیم ساده هزینه بسیار پایین‌تری از درمان ریشه (عصب‌کشی) دارد. یک درمان ریشه هم درمان مقرون به‌صرفه‌تری از کشیده شدن یک‌دندان و جایگزینی با ایمپلنت است، پس درمان‌های موردنیاز را به تأخیر نیندازیم.

وی گفت: بهتر است با تحقیق کافی دندان‌پزشک را انتخاب کرد، صرف ارزان بودن خدمات را نباید ملاک انتخاب قرار داد هرچند که گران بودن یا ارزان بودن به‌خودی‌خود بیانگر کیفیت داشتن یا نداشتن خدمات نیست اما تحقیق و پرس و جو می‌تواند راهگشا باشد.

مرسلی با بیان اینکه بهداشت و پیشگیری شعار نیست توضیح داد: مسواک، نخ دندان و دهان‌شویه و تغییر عادات غذایی باید جدی گرفته شود. اگر تناوب مصرف قند پشت سر هم است، اگر افراد عاداتی مانند جویدن یخ یا مکیدن لیمو و ... دارند که به دندان‌ها آسیب می‌زنند در اسرع وقت آن‌ها را کنار بگذارند.

این دندانپزشک گفت: انجام چکاپ‌های ماهانه نیز در کاهش هزینه‌های دندانپزشکی اثر خواهد داشت.

مرسلی گفت: بهتر است در بودجه خانوار مبلغی به سلامت و زیرمجموعه آن سلامت دهان و دندان اختصاص یابد. اگر شما مجبور هستید برای مثال ده میلیون در چهل‌سالگی برای ایمپلنت دندان‌هایی ازدست‌رفته هزینه کنید این مبلغ را باید به‌کل تعداد سال‌هایی که دندان‌پزشک مراجعه نکردید و خدمات درمانی ساده‌تر یا پیشگیرانه دریافت نکردید تقسیم کنید.

این دندانپزشک افزود: در دانشکده‌ها، کلینیک‌های وابسته به دانشکده‌ها می‌توان با هزینهٔ خیلی پایین ولی با معطلی بیشتر خدمات باکیفیت مناسب را دریافت کرد. در تمامی مراکز استان در حال حاضر این کلینیک‌ها حضور دارند و حتی در آن‌ها خدمات بسیار تخصصی دندانپزشکی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه‌های دندانپزشکی در ایران فراگیر نیستند گفت: ولی بسیاری از شرکت‌های بیمه، پوشش‌های تکمیلی دندانپزشکی دارند که می‌توانند کمک‌هزینه بزرگی برای کارهای درمانی باشند.

کد خبر 419997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha