همشهری آنلاین: کریستیانو رونالدو یک دهه پس از جدایی از منچستریونایتد در سومین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به اولدترافورد بازگشت تا مقابل تیمی بازی کند که در آن ستاره شد.

کریس رونالدو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، فوق‌ستاره پرتغالي كه تابستان گذشته پس از 9 فصل درخشان از رئال‌مادريد راهي يوونتوس در تورين شد، بيرون از زمين فوتبال با چالش‌هايي اساسي دست و پنجه نرم مي‌كند اما روي چمن سبز كاري را انجام مي‌دهد كه در آن بهترين است؛ درخشيدن و گل زدن. او البته در ورزشگاه زيباي آليانتس خودخواهي‌هاي دوران حضور در سانتياگو برنابئو را كنار گذاشته و به همبازي‌هايش پاس گل هم مي‌دهد.

رونالدو كه همزمان درگير دو پرونده جنايي در لاس‌وگاس و هتك حرمت زني به نام كاترين مايورگا مربوط به سال 2009 است، همه اتهام‌ها را رد مي‌كند و مي‌گويد: «مي‌دانم كه من يك الگو هستم. درون زمين و بيرون زمين. به همين دليل هميشه لبخند مي‌زنم، خوشحالم و افتخار مي‌كنم كه در يك باشگاه فوق‌العاده توپ مي‌زنم. خانواده‌اي رويايي دارم و چهار فرزند. در سلامت كامل هستم و همه چيز دارم. از اين رو، چيزهاي ديگر تاثيري روي من نمي‌گذارد.»

با اين حال، خبرنگاران و رسانه‌ها هنوز رونالدو را درباره ماجراهاي تابستان 2009 و ديدار با مايورگا تحت فشار مي‌گذارند. پاسخ او چنين است: «گوش نكرديد چه گفتم. من مردي بسيار خوشحالم. اگر اشتباه نكرده باشم، ما دو هفته پيش يك بيانيه صادر كرديم و در آن همه چيز را گفتيم. البته كه در اين شرايط نمي‌خواهم دروغ بگويم. وكلاي من به كارشان ايمان دارند و من هم همين‌طور. مهم‌ترين نكته اين است كه من از فوتبال لذت مي‌برم و از زندگي. كساني را دارم كه از مراقب زندگي‌ام هستند. واقعيت هم مثل ماه پشت ابر نمي‌ماند و به همين دليل حال من خوب است.»

بازي سه‌شنبه‌شب در تئاتر روياها براي رونالدو يك شروع تازه در فصل اخير ليگ قهرمانان اروپاست. او در بازي اول گروهي مقابل مقابل والنسيا فقط 29 دقيقه درون زمين بود و بعد با كارت قرمز داور اخراج شد. حالا يك جلسه محروميت ناشي از آن كارت قرمز به پايان رسيده و رونالدو فرصت يافته است به روند گلزني‌هاي خود در يوونتوس اين بار در ليگ قهرمانان ادامه بدهد. كريس بالاتر از ليونل مسي گلزن‌ترين بازيكن تاريخ ليگ قهرمانان است.

بخش ديگر بازي يوونتوس و منچستر يونايتد ديدار دوباره رونالدو با خوزه مورينيو است؛ سرمربي پرتغالي شياطين سرخ كه در رئال‌مادريد سه سال خوب را با هم گذراندند. يووه از دو بازي پيشين خود شش امتياز دارد و يونايتد با دو امتياز كمتر در رده دوم است. رونالدو مي‌گويد: «اين يك بازي سخت خواهد بود. منچستر تيمي قوي است اما اگر ما به گونه‌اي بازي كنيم كه مربي مي‌خواهد، بختي خوب براي پيروز شدن خواهيم داشت. هر چند نمي‌خواهيم رقيب‌مان را دست‌كم بگيريم.»

رونالدو كه براي تيم پيشين و مربي هموطن خود احترامي ويژه قائل است، تابستان امسال در يك انتقال ناگهاني 100 ميليون پوندي از مادريد به تورين رفت. او حضور در يووه را فصلي تازه در زندگي حرفه‌اي خود پس از منچستر يونايتد و رئال مادريد مي‌داند. كريس شش سال در اولدترافورد زير نظر سرالكس فرگوسن توپ زد و سه قهرماني ليگ برتر و يك قهرماني ليگ قهرمانان در 2008 به دست آورد.

نخستين بازگشت رونالدو به منچستر سال 2013 در لباس رئال رقم خورد. او در آن بازي گل پيروزي‌بخش را وارد دروازه يونايتد كرد تا مادريد دو بر يك مقابل فرگوسن كبير پيروز شود. كريس مي‌گويد: «نمي‌خواهم رئال را با يووه مقايسه كنم. هر دو باشگاه‌هايي فوق‌العاده‌اند. درباره شرايط امروز مادريد هم نظري ندارم. اين وظيفه من نيست درباره آنها حرف بزنم.»

کد خبر 419896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha