همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انتصاب و بکارگیری بانوان در مشاغل مدیریتی و حساس در این نهاد میسر است و افزایش این پست‌های مدیریتی پیگیری خواهد شد.

 سید محمدعلی شهیدی

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید محمدعلی شهیدی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از دختران شهید شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در زمینه تشکیل مجمع مشورتی زنان ایثارگر نیز با توجه به حقوقدان بودن تعدادی از بانوان شاغل در بنیاد این مساله قابل انجام است.

وی در خصوص انتصاب تعدادی از بانوان در مشاغل مدیریتی بنیاد شهید اظهار داشت: در جلسه هیات دولت، مساله انتصاب بانوان در پست‌ های مدیریتی مطرح شد که رئیس جمهوری دستور پیگیری و ارائه گزارش سازمان‌ ها در این را زمینه داد و بنیاد شهید نیز مدیرکل امور مجلس و لوایح و همچنین تعدادی از روسای بنیاد در شهرستان‌ها را از میان بانوان شاهد و ایثارگر منصوب کرده است و تلاش می شود در آینده تعداد بیشتری از بانوان شاهد و ایثارگر به ‌عنوان رئیس بنیاد در شهرستان‌ها و مدیران کل در استان‌ها منصوب شوند.

شهیدی همچنین کاهش ساعت کار بانوان را در دستور کار دولت اعلام کرد و گفت: افزایش حقوق کارکنان نیز در دولت مطرح‌ شده و سازمان اداری استخدامی این مساله را پیگیری می ‌کند و نتیجه به سازمان‌ ها ابلاغ خواهد شد و البته افزایش حقوق نیازمند تامین بودجه و اعتبار توسط دولت است.

وی تصریح کرد: برخورد مناسب همراه با اخلاق اسلامی با ایثارگران مراجعه کننده به بنیاد شهید وظیفه کارمندان و ضامن حفظ آرامش و اعتماد جامعه ایثارگری و بنیاد است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه پرداخت معوقات مرخصی شهدا خاطرنشان کرد: بنیادشهید فقط معوقات بازنشستگی شهدا را پرداخت می‌ کند و تامین بودجه معوقات مربوط به مرخصی شهدا بر عهده سازمان محل خدمت است که البته مذاکراتی با ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با تاکید بر اینکه ایثارگران ولی ‌نعمتان جامعه هستند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سفارش بسیار زیادی بر صبوری در مقابل ارباب‌ رجوع بنیاد یعنی خانواده شهدا و ایثارگران دارند به ‌ویژه جانبازانی که شب و روز درد و رنج‌ های زیادی را متحمل می‌ شوند؛ بنابراین باید با حسن ‌خلق به مشکلات آنها گوش فرا‌داد و برای حل مشکلات این افراد تلاش کرد.

شهیدی تاکید کرد: در چند سال گذشته اعتماد و آرامش مناسبی در جامعه ایثارگری و بنیاد به وجود آمده و برخورد مناسب همراه با اخلاق اسلامی با ایثارگران مراجعه کننده به بنیادشهید وظیفه کارمندان و ضامن حفظ آرامش و اعتماد جامعه ایثارگری و بنیاد است.

در این نشست برخی دختران شهید شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند و در پایان این جلسه از آنها تقدیر شد.

کد خبر 419803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha