شکیبا افخمی‌راد: با وجود آنکه یک‌ سال از درگذشت فرامرز شکرخواه، سازنده و نوازنده تار و سه‌‌تار می‌گذرد، هنوز انجمن موسیقی خراسان‌ رضوی بزرگداشتی برای این هنرمند چیره‌دست در خراسان و زادگاه او برگزار نکرده‌ است

فرامرز شکرخواه

اتفاقی که گلایه‌های همسر مرحوم شکرخواه را نیز در گفت‌وگو با شهرآرا به‌همراه داشته‌ است. هرچند که تا امروز برای پاسداشت یاد این هنرمند، اقداماتی چون نام‌گذاری خیابانی در مشهد به نام او به‌همت شهرداری و برگزاری بزرگداشتی در تهران صورت گرفته‌ است، برگزار نشدن مراسمی برای این هنرمند در شهر زادگاهش با وجود تلاش‌های اولیه انجمن موسیقی استان، ما را به بررسی واداشت تا دلیل برگزار نشدن بزرگداشت برای فرامرز شکرخواه را از حامد طاهری، رئیس انجمن موسیقی خراسان‌ رضوی، جویا شویم.

او یکی از وظایف انجمن را برگزاری مراسم‌ بزرگداشت دانست و گفت: پیشنهاد برگزاری بزرگداشت برای فرامرز شکرخواه را خود انجمن مطرح کرده‌‌ است ولی اینکه تا به امروز این مراسم چرا برگزار نشده‌ است، دلایل بی‌شماری دارد که ٨٠درصد آن‌ها به انجمن مربوط نمی‌شود و خانواده استاد شکرخواه از تمام این دلایل اطلاع دارند. طاهری از برگزاری بزرگداشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: برگزاری این بزرگداشت، لغو نشده‌ و فقط به تعویق افتاده‌ است.

هرچند با توجه‌ به تغییراتی که در اداره‌کل ارشاد اسلامی استان صورت گرفته‌ است، فعلا نمی‌توانم زمان دقیقی برای برگزاری مراسم مشخص کنم، ولی برگزاری نکوداشت استاد شکرخواه در دستورکار انجمن است و قول می‌دهم در اولین فرصتی که شرایط فراهم شود، این مراسم اجرایی شود.

برگزاری مراسم نکوداشت هرچند قدم کوچکی برای پاسداشت هنرمندانی است که دیگر درمیان ما نیستند، اما مسیری است که نام آن‌ها را در یاد و خاطره‌ها زنده نگه می‌دارد و نسل جدید را نیز با هنر این هنرمندان آشنا می‌کند؛ آشنایی‌ای که می‌تواند تلنگری باشد برای ادامه راه استادان که مدت‌ زمانی طولانی، لازم است تا فردی همچون آن‌ها تکرار شود. بدون شک برگزاری چنین رویدادهایی در مشهد با یک برنامه‌ریزی مناسب، دور از دسترس نیست.

  • روزنامه شهرآرا بیست‌وششم مهر نودوهفت
کد خبر 419734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha