یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه تهران بیش از ۲۳ هزار کلاس فرسوده دارد، گفت: ۱۲ هزار کلاس درس در استان تهران احداث می‌شود.

به گزارش فارس، علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در خصوص آخرین نشست تبیین سند توسعه تهران، اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که با حضور استاندار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، بر توسعه فضاهای آموزشی استان تهران تأکید شد.

وی افزود: استاندار تهران به دستگاه‌های اجرایی استان دستور داد تا در خصوص ساخت 12 هزار کلاس درس در استان تهران مساعدت و همراهی با نوسازی مدارس تهران داشته باشند تا در مدت زمانی قابل توجه، این تعداد فضای آموزشی به مجموعه کلاس‌های درس تهران افزوده شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در مجموعه استان تهران به 900 فضای آموزشی 15 کلاسه که به معنی 13 هزار و 500 کلاس درس است، نیاز داریم تا وضعیت تهران به شرایط استاندارد کشوری نزدیک شود؛ این اقدام استاندار تهران و همراهی برای ساخت 12 هزار کلاس درس، بسیاری از مشکلات فضاهای آموزشی را مرتفع خواهد کرد.

شهری با اشاره به اینکه میزان تراکم دانش‌آموزی در برخی کلاس‌های درس استان تهران فراتر از 30 نفر است، خاطرنشان کرد: استانداردهای کشوری نشان می‌دهد که میزان تراکم دانش‌آموزی در هر کلاس درس نباید فراتر از 24 دانش‌آموز باشد و با افزوده شدن 12 هزار کلاس درس مشکلات مربوط به تراکم دانش‌آموزی نیز تا حدودی مرتفع می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران تصریح کرد: تهران به ساخت فضاهای آموزشی جدید نیاز دارد و برای رسیدن به شرایط و استانداردهای کشوری باید مدارس مطابق با رشد جمعیت احداث شود و در شرایطی که تهران و به ویژه حاشیه این کلانشهر بزرگ هر روز شاهد مهاجران از دیگر شهرهاست، لذا ساخت و پیش بینی فضای آموزشی مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی فرسوده استان تهران، گفت: هم‌اکنون از مجموع 53 هزار و 445 کلاس درس دولتی در استان تهران، بیش از 23 هزار کلاس درس فرسوده هستند.

کد خبر 419708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha