همشهری آنلاین: رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد: تغییرات اقلیمی درگیری‌ها و تنش‌های محلی و بین‌المللی را تشدید می‌کند.

پیتر مائورر

به گزارش ایسنا، پیتر مائورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان این که تغییرات اقلیمی عامل تشدید تنش‌های بین‌المللی و بومی است، اظهار داشت: دولت‌ها باید در جهت جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع اقداماتی را در نظر گیرند.

مائورر افزود: تغییرات اقلیمی تاثیر گسترده‌ای بر جابجایی مردم کشورها و حاصلخیزی زمین دارد. همچنین نگرانی‌ها در مورد تاثیر تغییرات آب و هوایی بر منطقه پاسفیک بیشتر حائز اهمیت است.

وی گفت: تغییر در الگوی بارش باران باعث شده حاصلخیزی زمین تحت تاثیر قرار گیرد و باعث شود جمعیتی که قرن‌ها در سرزمینی سکونت داشته‌اند مجبور به نقل مکان شوند. همچنین برخی از خشونت‌هایی که اکنون شاهد آن هستیم مستقیما با تاثیر تغییرات اقلیمی و تغییر در الگوی بارش باران مرتبط است.

پیش‌تر هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) به جهان ۱۲ سال فرصت داد تا تغییرات ضروری را اعمال کنند. در گزارش IPCC آمده‌ است که برای جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دما باید انتشار گازهای گلخانه‌ای قبل از سال ۲۰۳۰ میلادی ۴۵ درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش روزنامه گاردین، با محدود کردن افزایش دما به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ۱۰ میلیون نفر کمتر از مردم جهان تحت تاثیر بالا رفتن سطح دریا قرار می‌گیرند و نسبت جمعیت جهان که در معرض بحران آب قرار می‌گیرند ۵۰ درصد کمتر خواهد بود.

کد خبر 419681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha