همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور آمریکا گفته است که به توضیحات عربستان درباره مرگ روزنامه‌نگار مخالف سعودی باور دارد و همچنین دستگیری ۱۸ سعودی را نخستین گام درست اعلام کرد.

 عربستان جمعه 27 مهر اعلام کرد که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف دولت ریاض در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده و در این راستا ۱۸ سعودی برای بررسی‌های بیشتر دستگیر شده و احمد عسیری، معاون مدیر اطلاعات عربستان از کار برکنار شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی.ان.ان،دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا به توضیحات عربستان در این‌باره اعتماد دارد یا خیر، گفت: اعتماد دارم. البته هنوز زود است ما هنوز بررسی‌ها و تحقیقات خود را کامل نکرده‌ایم. اما فکر می‌کنم که این یک گام نخست بسیار مهم است.

او افزود: به نظر من تفسیر سعودی قابل اعتماد و مرگ خاشقجی غیرقابل قبول است.

ترامپ همچنین گفت که مذاکرات با مقام‌های سعودی ادامه می‌یابد و شامل برخی سوال‌ها درباره یکسری رخدادهای منتهی به مرگ این روزنامه‌نگار می‌شود.

او همچنین گفته که با کنگره درباره دستیابی به یک پاسخ درست همکاری می‌کند.

با این حال، برخی از قانونگذاران آمریکایی در هر دو طرف تردید خود را درباره توضیح اعتراف سعودی برای ناپدید شدن خاشقجی اعلام کرده‌اند.

سناتور ریچارد بلومنتال عربستان را به خرید زمان و لاپوشانی متهم کرده و خواستار تحقیقاتی با دخالت آمریکا و استفاده از صداها و تصاویر ضبط شده درباره ناپدید شدن این روزنامه‌نگار شد.

کد خبر 419532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha