چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام در فهرست فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی نام دو اثر ایرانی را در برنامه قرار داده است.

مستندهای ایرانی در ایدفا

به گزارش ایسنا، سی‌ویکمین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) امسال در بخش رقابتی آثار نیمه‌بلند میزبان فیلم «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی است و «حلب: سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستند کوتاه خواهد بود.

«دلبند» قصه‌ زندگی دشوار مادري 80 ساله و تنها به نام فیروزه است؛ پیرزنی که يك زندگی منحصر به فرد دامنه البرز دارد. او همراه گاوهایش در كوهستان زندگی می‌کند و با وجود اصرار فرزندان و دوستان حاضر نیست از آنجا برود. فیلم چهار فصل زندگی فیروزه را در بستر مهربانی، تلاش، شجاعت و قدرت در برخورد با موانع پیش‌ رو بازگو می‌کند.

«دلبند» به تهیه‌کنندگی الهه نوبخت تولید مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و الی ایمیج است. مستند «حلب: سکوت جنگ» هم روایتی شاعرانه از جنگ و ویرانی‌های آن و سکوت مرگباری است که بر شهر حلب به عنوان پررونق‌ترین شهر سوریه در سال‌های نه‌چندان دور حاکم شده است.

تاکنون ۱۹۰ فیلم از گوشه و كنار دنيا به بخش‌های مختلف جشنواره ایدفا راه یافته‌اند و سی و یکمین دوره آن ۱۴ تا ۲۵ نوامبر (۲۳ آبان تا چهار آذر) در هلند برگزار می‌شود.

کد خبر 419398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha