مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

۵ ماه قبل، وقتی تغییر و تحولات مدیریتی در شبکه۳سیما کلید خورد و علی فروغی بر مسند مدیریت این شبکه نشست، همه تقریبا مطمئن بودند که روزهای خوبی در انتظار عادل فردوسی‌پور و برنامه پربیننده‌اش نخواهد بود.

عادل فردوسی پور

فروغی از مرکز بسیج رسانه ملی می‌آمد و از سوابق کاری و مسئولیت‌های پیشین او می‌شد فهمید اتمسفرِ شبکه3از آن پس مناسب رشد نود و نودی‌ها نخواهد بود. خط و خطوط فکری عادل فردوسی‌پور و برنامه‌اش با سلیقه مدیر جدید جور در نمی‌آمد و از آن مهم‌تر رفتن پورمحمدی از شبکه3سیما بود که در این سال‌ها یکی از حامیان و پشتیبان‌های درجه‌اول برنامه نود قلمداد می‌شد.

اولین اعمال نظر مهم علی فروغی در برنامه‌های عادل فردوسی‌پور به حضور کارلوس پویول در ایران و ماندن او پشت درهای برنامه «2018» برمی‌گردد. فردوسی‌پور به‌عنوان مجری و تهیه‌کننده آن برنامه برای کارشناسی دیدار ایران و اسپانیا کارلوس پویول را به‌عنوان میهمان ویژه برنامه‌اش به ایران آورد اما مدیران شبکه مانع حضور او در برنامه شدند و پویول بدون حضور در استودیوی سیما از ایران رفت! آن روز عادل تلاش زیادی برای رفع موانع کرد و ساعت‌ها با مسئولان بالادستی مذاکره کرد اما این مذاکرات هیچ نتیجه‌ای نداشت و او در نهایت، مغبون و ناراحت مقابل دوربین‌ها نشست و برنامه‌اش را بدون میهمان اجرا کرد.

  • چرا فوتبال به شبکه ورزش نرفت؟

این بار فروغی و یارانش مستقیما برنامه نود را نشانه گرفته‌اند. شبکه سوم سیما کنداکتور برنامه‌هایش را همان ابتدای هفته اعلام کرد و در میان برنامه‌های دوشنبه‌شب این شبکه اثری از برنامه نود نبود. دلیل آنها برای حذف نود همزمانی با بازی انگلیس و اسپانیا در چارچوب لیگ ملت‌های اروپاست.

مدیران شبکه ترجیح داده‌اند در ساعتی که سال‌هاست به برنامه نود اختصاص دارد این بازی را پخش کنند. به‌نظر می‌رسد این تصمیم عجیب و غیرمنتظره، بیش از آنکه برای رضایت مخاطبان و علاقه‌مندان فوتبال اتخاذ شده باشد برای ضرب‌شست نشان دادن به برنامه نود گرفته شده باشد. وگرنه بازی انگلیس و اسپانیا در تورنمنت جدید یوفا اگر علاقه‌مندی هم در ایران داشته باشد، طبعا این علاقه‌مندان می‌توانستند مثل همیشه از طریق شبکه ورزش شاهد بازی موردعلاقه خود باشند.

این در حالی است که فردوسی‌پور و تیمش طبق روال همیشگی، بلافاصله بعد از برنامه هفته گذشته‌شان برنامه‌ریزی و تولید آیتم‌ها را برای برنامه این هفته خود آغاز کرده بودند و بررسی وضعیت تیم‌ملی در آستانه بازی با بولیوی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آنها برای این هفته بود.

  • لیگ ملت‌ها داریم، چه لیگ ملت‌هایی!

منابع آگاه می‌گویند عدم‌پخش برنامه نود، تصمیم گروه ورزش نبوده و مستقیما از سوی مدیر شبکه ابلاغ شده است. این در حالی است که مدیر شبکه کمتر از یک‌ماه قبل مدیران گروه ورزش را از کار برکنار و طی یک انقلاب ناگهانی میثم فضلعلی را جایگزین حسین آقازمانی کرد. از آنجایی که آقازمانی طی 2 دهه حضور در این پست رابطه چندان خوبی با فردوسی‌پور و برنامه‌اش نداشت، به‌نظر می‌رسید برکناری او به سود عادل باشد.

اما مدیر جدید شبکه3کمتر از یک‌ماه بعد دوباره اسلحه را به سمت برنامه نود گرفت تا نشان دهد دوست و دشمن برایش فرقی نمی‌کند. مدیران شبکه3که می‌دانند تصمیم آنها برای تعطیل کردن نودِ این هفته با انتقادات زیادی روبه‌رو خواهد شد از یکی دو روز قبل تبلیغات خودشان را هم در این زمینه آغاز کرده‌اند. کافی است یک‌بار دیگر به برنامه گزارش ورزشی شنبه‌شب نگاه کنید که صحبت‌های جاودانی و جواد خیابانی در نقش مجری و گزارشگر این برنامه بیش از هر چیز به تعریف و تمجید از لیگ ملت‌های اروپا و تأکید بر پخش بازی دوشنبه‌شب اختصاص داشت.

شبکه3سیما در ساعتی که به پخش بازی‌های ملی اختصاص داشت و طبعا علاقه‌مندان فوتبال نگاه خاصی به آن داشتند، تمام سعی خودش را کرد تا به بینندگانش اثبات کند لیگ ملت‌های اروپا تورنمنت بسیار مهمی است و شبکه3با پخش مستقیم 4بازی از این لیگ در 4شب متوالی لطف بزرگی به مخاطبانش کرده است. حالا اگر در مسیر این لطف، برنامه نود دوشنبه‌شب هم فدا شد، همه باید متوجه باشند که چاره‌ای جز این تصمیم وجود نداشته است!

  • چرا کوتاه آمدی عادل؟

گروهی از علاقه‌مندان برنامه نود و طرفداران عادل فردوسی‌پور معتقدند، اگر او در ماجرای کارلوس پویول محکم‌تر می‌ایستاد و در مقابل مدیران کوتاه نمی‌آمد، آنها حالا تا این حد اجازه پیشروی به‌خودشان نمی‌دادند که برنامه نود را از جایگاه همیشگی‌اش حذف کنند. مشکلی که به‌راحتی می‌توانست با انتقال بازی انگلیس-اسپانیا به شبکه ورزش و پخش نود در ساعت همیشگی‌اش حل شود، حالا به چالشی میان تلویزیون و بینندگانش تبدیل شده است. در صفحه هواداران نود و فردوسی‌پور حالا خیلی‌ها از تحریم برنامه‌های صداوسیما و حتی فروختن تلویزیون‌های خود صحبت می‌کنند!

اما آیا این تهدیدها و احتمال کم شدن مخاطبان شبکه‌3، مدیران صدا و سیما را نگران می‌کند؟ جنگ مدیران شبکه‌3و عادل حالا کاملا علنی شده است.

کد خبر 419254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha