همشهری آنلاین: فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: دشمن با اسلام ستیزی به دنبال کاهش ارزش های انقلاب در جوامع اسلامی است.

علی فضلی

به گزارش ایرنا، سردار علی فضلی روز دوشنبه در اجلاسیه پایانی کنگره پنج هزار و 400 شهید کردستان افزود: برگزاری یادواره شهدا، تجدید پیمانی دوباره با آرمان های انقلاب و شهداست و پیام وحدت، همدلی و یکرنگی را در جامعه ترویج می کند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با نهایت عناد علیه جمهوری اسلامی وارد نبرد شده است، گفت: یکی از مهمترین راه های مقابله با این حرکت دشمن، تقویت باورهای دینی و گسترش وحدت میان همه آحاد مردم توسط روحانیت و ماموستاها است.

سردار فضلی اظهار داشت: وظیفه سنگین امروز روحانیت و ماموستاها اینکه در راستای جذب جوانان و نوجوانان، فرهنگ وحدت، همدلی و همزبانی را در نسل آینده ساز نهادینه کنند.

وی تاکید کرد: راهبرد تاریخی امام خمینی(ره) در خصوص فرصت ندادن به دشمن و تداوم هجمه به او، یک راهبرد همیشگی و دائمی است و معمار کبیر انقلاب به درستی ماهیت دشمنان اسلام را تشخیص دادند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: پایداری و مقاومت مردمان خطه کردستان بخصوص بیجار گروس در دوران باشکوه انقلاب اسلامی، نیروهای ضد انقلاب را با پاسداری از خون شهدا، از این دیار جوانمردان ناامید و مایوس گرداند.

وی اضافه کرد: رشادت ها، فداکاری ها و پاسداری از ارزش های انقلاب و اسلامی، شاخص مردمان گروس بیجار است که با دستان خالی و ایمانی استوار، خواب سلطه ضد انقلاب در این منطقه را پریشان کرد و برای همیشه درس عبرتی به آنها آموخته است.

سردار فضلی با اشاره حضور داوطلبانه رزمندگان بسیجی بیجار گروس در جبهه های جنوب کشور یادآور شد: شوق و اشتیاق حضور در جبهه های حق علیه باطل در میان رزمندگان بیجاری آنقدر زیاد بود که وقتی امکان اعزام از کردستان مقدر نمی شد داوطلبانه از شهرهای جنوب کشور خود را به جبهه ها می رسانند.

فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) افزود: هنگامی که در سال 61، گروهی 20 نفره از ضد انقلاب برای تسلط بر منطقه گروس وارد میدان می شوند، 18 نفرشان بدست رزمندگان بسیجی بیجاری کشته شده و دو نفرشان فرار را بر ماندن ترجیح می دهند.

او تاکید کرد: بیجار گروس با تقدیم 450 شهید، 705 جانباز و 63 آزاده سهم خود را در دفاع مقدس ایفا کرده و مردم این دیار همواره در صحنه های ملی، پر شور و با شعور حضور داشته اند.

سردار فضلی اظهار داشت: اجلاسیه پایانی کنگره پنج هزار و 400 شهید کردستان در راستای معرفی فرهنگ والای سرزمین مجاهدت های خاموش برای آگاهی و آشنایی نسل های جوان است و امروز شاهد ظهور این فرهنگ در میان رزمندگان سوری، یمنی و عراقی هستیم.

به گزارش ایرنا، در راستای گرامیداشت کنگره پنج هزار و 400 شهید استان کردستان، سه میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تندیس و سردیس فرماندهان شهید این استان در هشت سال دفاع مقدس هزینه شده تا در شهرهای کردستان نصب شود.

در پایان این اجلاسیه از سردیس سردار شهید رحمانی در شهر بیجار با حضور اقشار مختلف مردم، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان کشوری، لشگری، استانی و شهرستانی رونمایی شد.

شهرستان بیجار با 89 هزار نفر جمعیت در 142 کیلومتری جنوب غربی سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته و 450 شهید تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر 419249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha