همشهری آنلاین: یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر را به علت داشتن آنتی‌اکسیدان در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ دسر زغال اخته حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم، تانن، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، اسید‌های آلی، پکتین، منگنز، روی، مس، فیبر، آنتی‌اکسیدان، آنتو‌سیانین، پلی‌فنول‌ و فلاونوئید‌هاست.

برای بررسی خواص دسر زغال اخته و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

  • مهم‌ترین خواص دسر زغال اخته

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛ درباره مهم‌ترین خواص دسر زغال اخته اظهار کرد: این دسر سرشار از آنتی‌اکسیدان است بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف و انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان سینه و پروستات محافظت می‌کند؛ پلی‌فنول موجود در دسر زغال اخته نقش مؤثری در کاهش کلسترول خون دارد و به سلامتی سیستم قلبی و عروقی کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر زغال اخته، بیان کرد: این دسر کلیه‌ها و مجاری ادراری را پاکسازی می‌کند و به علت داشتن پتاسیم، فشار خون را کاهش می‌دهد؛ دسر زغال اخته تسکین دهنده درد است و موجب رفع التهابات ماهیچه‌ها می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر زغال اخته تأثیر چشمگیری در جوان‌سازی پوست دارد؛ مواد مغذی موجود در این دسر از ابتلای افراد به آلزایمر پیشگیری و حافظه را تقویت می‌کند؛ دسر زغال اخته نقش مؤثری در تسریع ترمیم زخم‌ها و جراحت‌ها دارد.

عظمایی تأکید کرد: دسر زغال اخته کالری کمی دارد بنابر این موجب لاغری افراد می‌شود، این دسر برای مبتلایان به اگزما و دیابت هم مفید است.

وی یادآور شد: دسر زغال اخته نقش مؤثری در تصفیه خون ، کاهش تب و صفرا، رفع عفونت بدن، اسهال، واریس، التهابات و زخم معده، ورم روده و جلوگیری از ابتلا به آب مروارید دارد.

  • مواد لازم برای تهیه دسر زغال اخته (سه تا چهار نفر)

زغال اخته بدون هسته یک پیمانه

عسل به مقدار لازم

پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

خامه سه قاشق غذاخوری

آب سرد نصف لیوان

  • طرز تهیه دسر زغال اخته

- نخست پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و آن را روی کتری یا سماور قرار دهید تا به خوبی در آب حل شود سپس محلول پودر ژلاتین و آب را کنار بگذارید تا سرد شود.

- زغال اخته و عسل را داخل مخلوط کن بریزید.

- خامه و محلول پودر ژلاتین و آب را به مخلوط زغال اخته و عسل بیفزایید.

- مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و در قالب بریزید.

- دسر را در یخچال قرار دهید تا به خوبی جا بیفتد.

کد خبر 419227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha