همشهری آنلاین: ژاک لویی کرمبون نویسنده و سردبیر نشریات معتبر سینمای اروپا و عضو هیئت انتخاب جشنواره‌های کن، ارک (جشنواره فیلم‌های مستقل اروپایی) و جشنواره فیلم بلفور به مدرسه ملی سینمای ایران می‌آید.

به گزارش خبرگزاري ایسنا، با شروع فصل دوم دوره عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل»، ژاک لویی کرمبون جهت تدریس سرفصل «رویکردهای نو در روایت‌شناسی» و برگزاری کارگاهی آموزشی برای سینماگران حوزۀ فیلم کوتاه با موضوع «سازوکارهای انتخاب آثار در جشنواره‌های بین‌المللی» به مدت یک هفته در مدرسه ملی سینمای ایران حضور خواهد داشت.

این صاحب‌نظر سینمای اروپا تا کنون فعالیت‌های درفصل‌نامه‌ها و مجلات تخصصی داشته که از آن میان می‌توان به سردبیری نشریة بِرِِف، فعالیت در مجلة ۲۴ ایماژ،مجلة سینما، سینماکسیون و مطالعات سینمایی اشاره کرد.

همچنین در فهرست تجربیات اجرایی او حضور در هیئت انتخاب فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم کن، جشنوارة فیلم‌های مستقل اروپایی و همچنین مدیریت اطلاع‌ رسانی و تولید محتوای جشنواره بلفور و داوری در جشنواره‌های مختلفی نظیر کراکووی، ویلا دو کنده، مونترئال، دوربین طلایی (کن ۹۶)و ... دیده می‌شود.

کرمبون به عنوان مدرس در دانشگاه‌های پاریس 1 و نیویورک تدریس داشته و آثاری چون «مدخل‌های سینمایی برای دایره‌المعارف بزرگ بورداس»، «تعطیلات آقای اولو»،«سینما و تلویزیون، پنجاه سال بازنمایی در فرانسه»، «پاته اولین امپراطوری سینما»، «چطور تصاویر متحرک را بخوانیم»، «دایره‌المعارف فیلم‌های کوتاه فرانسوی»، «از پراکسینوسکوپ تا سلولو، نیم قرن سینمای انیمیشن در فرانسه» و... از جمله تألیفات وی محسوب می‌شوند.

علاقمندان جهت ثبت نام و حضور در کارگاه یک روزه «سازوکارهای انتخاب آثار در جشنواره‌های بین‌المللی» می‌توانند با شماره تماس 22905246 تماس حاصل کنند.

کد خبر 419221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha