یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

وجود فضاهای فرهنگی در محله‌ها می‌تواند مبنای توسعه فرهنگی در منطقه به شمار آید و در توسعه فرهنگ شهروندی هم مؤثر باشد.

سید علی مفاخریان|شهردار منطقه ۹

این در حالی است که سرانه فضاهای فرهنگی و ورزشی در منطقه 9، کمتر از یک‌مترمربع است و برای تقویت این سرانه‌ها علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده می‌توان از بخش خصوصی هم استفاده کرد. حتی با اعطای تسهیلات به بخش خصوصی برای ارتقای وضعیت سرانه‌های فرهنگی بهره برد. متأسفانه سرانه‌های موجود هم با توزیع ناهمگون، دسترسی سختی برای برخی اهالی دارند، برای همین باید در این زمینه جدی‌تر برنامه‌ریزی کرد.

اکنون مجموعه کوثر با امکانات ورزشی و 3 سالن سینما، تجهیز ورزشگاه خوراکیان بعد از 12 سال مسکوت ماندن، استفاده از ظرفیت‌های سراهای محله، راه‌اندازی کتابخانه دکتر قریب و همچنین افتتاح سالن سینما در شهرک پایگاه یکم شکاری، از مجموع 15 پروژه مهم و اقدامات بعدی در توزیع سرانه فضای فرهنگی است که هریک می‌تواند نقش بسزایی در توسعه امکانات فرهنگی در منطقه داشته باشند. در هر صورت نباید فراموش کرد، این توزیع سرانه‌ها به بافت محله‌های منطقه بستگی دارد.

محله‌هایی در منطقه 9 جای گرفته که هریک براساس بافت منطقه، در آداب و رسوم و سنت با یکدیگر تفاوت دارند و می‌توان گفت، این موارد در فرهنگ‌ محله‌ها تأثیرگذار و تأثیرپذیر است. بنابراین سعی می‌شود با توجه به این مقوله‌ها و نیاز هر محله به فضاهای فرهنگی آن را توسعه دهیم و چه بسا می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری برای جذب گردشگر و ارتقای فرهنگ گردشگری در منطقه استفاده کرد و در آینده آنها را توسعه داد. امیدواریم به‌زودی سرانه فضاهای فرهنگی منطقه را به استانداردها نزدیک کنیم و هر شهروندی در محله خود سهم یکسانی از این خدمات فرهنگی داشته باشد.

کد خبر 419185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha