همشهری آنلاین: ساکنان استانبول با برپایی تظاهراتی در اعتراض به جنگ سعودی‌ با یمن، توقف جنایت‌های آل سعود را خواستار شدند.

تظاهرات علیه سعودی‌ها در استانبول

به گزارش خبرگزاري صداوسيما ، ساکنان شهر استانبول ترکیه با برپایی تظاهراتی در اعتراض به جنگ ائتلاف متجاوز سعودی ضد یمن، توقف جنایت های آل سعود در یمن را خواستار شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، در شهر استانبول ترکیه تظاهراتی در محکومیت تجاوزات عربستان سعودی به یمن برگزار شد. تظاهرکنندگان با در دست داشتن عکس بزرگی از عبدالملک بدرالدین، (دبیرکل جنبش انصارالله یمن)، توقف این جنگ را که به شهادت و زخمی شدن دهها هزار غیرنظامی یمنی منجر شده است خواستار شدند.

شرکت کنندگان، سکوت بین المللی و حمایت آمریکا از متجاوزان را محکوم و رویدادهای یمن را جنایت های جنگی توصیف کردند.

ابراهیم شیر خبرنگار العالم گزارش داد (شمار زیادی) از مردم ترکیه از مرکز شهر استانبول با برپایی تظاهراتی ضد تجاوز سعودی _ آمریکایی در یمن، به خیابان ها آمدند. تظاهرکنندگان، جنایت های ائتلاف متجاوز را محکوم کردند؛ جنایتی که تاکنون به شهادت و زخمی شدن دهها هزار غیرنظامی، ویرانی بخش زیادی از زیرساخت ها و نهادهای مهم، حیاتی و آموزشی در یمن و گسترش بیماری های واگیردار و گرسنگی ضد میلیون ها یمن منجر شده است. تظاهرکنندگان، این جنایت ها را جنایت های جنگی توصیف کردند.

تظاهرکنندگان همچنین سکوت بین المللی و حمایت نامحدود آمریکا از عربستان سعودی و امارات در تجاوز به یمن را محکوم کردند و از جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد خواستند این جنگ را متوقف کنند. تظاهرکنندگان، عکس بزرگی از عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله و پلاکاردهایی به دست گرفته بودند که در آن توقف تجاوز به یمن و بیرون رفتن سعودی ها، اماراتی ها و آمریکایی ها را از یمن خواستار شدند.

تظاهرکنندگان همچنین برای نشان دادن این موضوع که تروریسم ریاض، گریبان همه را می گیرد، عکس های جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی ناپدید شده را در دست گرفته بودند؛ روزنامه نگاری که احتمال می رود در کنسولگری کشور خود در استانبول کشته شده است.

تظاهرکنندگان با تجلیل از استقامت مردم یمن در رویارویی با تجاوز سعودی _ اماراتی _ آمریکایی، لغو محاصره یمنی ها و رساندن کمک های حیاتی لازم را برای آنها خواستار شدند.

این تظاهرات که همزمان با بحران ناپدید شدن جمال خاشقجی مخالف سعودی برگزار شد نشانه خشم مردم ترکیه از جنایت های تروریستی عربستان سعودی است که هیچ کسی را مستثنی نمی کند.

این تظاهرات به طور آشکار اعلام می کند نباید در برابر این جنایت ها سکوت کرد و باید مسئولان آن مورد بازخواست قرار بگیرند.

کد خبر 419163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha