همشهری آنلاین: سازمان ملل از استرالیا خواست برای جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث ناگوار، پناهجویان را از جزایر نائورو و پوآ گینه نو واقع در اقیانوس آرام، به این کشور بازگرداند.

پناهجویان

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر خواستار آن شد تا پناهجویان و مهاجران اردوگاه‌های نائورا و پوآ گینه نو هر چه سریعتر از محل تخلیه شوند تا بتوانند تحت کمک و مراقبت‌های لازم پزشکی قرار گیرند.

به گزارش یورونیوز از سوی دیگر کاترین استابرفیلد، سخنگوی این نهاد مسئول رسیدگی به آوارگان در سازمان ملل متحد در جریان یک کنفرانس خبری در ژنو تاکید کرد: «کمیساریای عالی پناهندگان از دولت استرالیا می‌خواهد برای بهبود اوضاع وخیم بهداشتی و رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت نابهنجار پناهجویان و متقضایان پناهندگی در دو اردوگاه برون مرزی این کشور در اقیانوس آرام فورا وارد عمل شود.»

بر اساس گزارش تازه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بیش از هزار و چهارصد متقاضی پناهندگی همچنان در این دو اردوگاه برون مرزی استرالیا محبوس هستند و در شرایط بسیار دشوار به سر می برند.

مهاجرین غیرقانونی که قصد ورود به خاک استرالیا را دارند از سال ۲۰۱۳ تاکنون توسط نیروهای مرزی این کشور دستگیر و روانه اردوگاه های آوارگان در اقیانوس آرام می‌شوند.

کد خبر 419116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha