شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نشریه ینی شفق ترکیه (نزدیک به حزب عدالت و توسعه این کشور) نوشت که قتل جمال خاشقجی و مثله شدن جسد او به دست محافظان شخصی ولیعهد عربستان انجام شده‌است.

ینی شفق ترکیه با استناد به فایل‌های صوتی ضبط شده که پلیس ترکیه به آن دست یافته، نوشت که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی مدتی با محمد العتیبی، سرکنسول عربستان در استانبول در دفترش در حال صحبت بود که دو تن از تیم ۱۵ نفره عربستان برای انجام مأموریت قتل او وارد این دفتر شدند و با زور او را به اتاق مجاور بردند. خاشقچي مقاومت می‌کرد اما آن‌ها با یک ماده بیهوشی، او را بیهوش کردند.

به گزارش ایسنا،این روزنامه نوشت که صدای فریاد در این فایل‌ها شنیده می‌شود.

این روزنامه‌نگار بعدا به اتاق دیگری منتقل و در آنجا کشته و بدنش قطعه‌قطعه شد. این عملیات توسط محافظان شخصی محمد بن سلمان، ولعیهد عربستان انجام گرفت.

ینی شفق‌ نوشت: تیم اول که مأمور قتل او بودند بعد از چند دقیقه مکان را ترک کردند اما تیم دوم مشغول از بین بردن آثار جرم شدند. از جمله افراد این تیم محمد صلاح الطبیقی، رئیس مرکز پزشکی قانونی عربستان است. محمد العتیبی نیز در ترس و وحشت به سر می‌برد و چند روز است در منزلش مانده و تمامی برنامه‌هایش را لغو کرده است. دستگاه امنیت ترکیه معتقد است که جسد یا بخشی از جسد خاشقجی در محوطه کنسولگری دفن شده است.

از سوی دیگر، یک منبع عربستانی از همکاری ترکیه با ریاض برای تشکیل تیم تحقیقات مشترک درباره خاشقجی استقبال کرد.

این منبع این اقدام آنکارا را مثبت خواند و بر تلاش ریاض برای حفظ امنیت و جان شهروندانش در هر نقطه از جهان تأکید کرد.

کد خبر 419020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha