همشهری آنلاین: تیلدا سوئینتن در تازه‌ترین نقش‌آفرینی خود در سینما به لطف گریم جادویی به نقش یک پیرمرد ۸۲ ساله ظاهر شده است.

تیلدا سوئینتن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بازيگر 57 ساله بريتانيايي در بازسازي درام ترسناك «سوسپيريا» كنار ستاره‌هايي چون داكوتا فانينگ و كلويي گريس مورتس نقش يك روان‌درمانگر 82 ساله آلماني به نام دكتر جوزف كلمپرر را ايفا مي‌كند. هر چند لوكا گوادانينو در مقام كارگردان ابتدا هر گونه شباهت سوئينتن را با بازيگر نقش دكتر كلمپرر يا همان لوتس ابرزدورف تكذيب كرده بود اما بازيگر سرشناس آن را تاييد كرد.

سوئينتن با اشاره به اينكه براي نخستين بار نقش يك مرد 82 ساله را ايفا كرده، گفت: «من هر روز حدود چهار دست زير دست گريمورها مي‌نشستم و پس از آن در قامت پيرمردي 82 ساله از اتاق بيرون مي‌آمدم. بيش از هر چيز به دليل جنبه سرگرم‌كننده ماجرا تصميم گرفتم پيشنهاد كارگردان را براي حضور در اين نقش سخت بپذيرم.» از سوي ديگر، گوادانينو هم اعتراف كرد به دليل محتواي داستان، بازي سوئينتن در نقش يك مرد اجنتاب‌ناپذير بوده است.

«سوسپيريا» با بازي فانينگ در نقش اصلي بازسازي فيلمي است به همين نام به كارگرداني داريو آرجنتو محصول 1977. داستان درباره يك رقصنده جوان است كه در يك آكادمي زنانه در برلين عضو مي‌شود و به تدريج درمي‌يابد اين آكادمي را گروهي از شياطين مديريت مي‌كنند. در نسخه اصلي «سوسپيريا» جسيكا هارپر و استفانيا كاسيني نقش‌هاي اصلي را بازي كرده بودند؛ فيلمي كه بر مبناي مقاله «آه‌هايي از اعماق» مربوط به 1845 ساخته شده بود.

سوئينتن كه در 2007 براي بازي در «مايكل كليتن» برنده جايزه اسكار بازيگر زن مكمل شد، براي گمراه كردن سينمادوستان يك پرونده جعلي براي بازيگري خيالي به نام لوتس ابرزدورف در سايت معتبر imdb ساخت. از آنجا كه قرار بود ابرزدورف در مرحله تدوين از دنيا برود، عوامل فيلم مي‌خواستند در عنوان‌بندي پاياني عبارت «به ياد ابرزدورف فقيد» را بياورند كه به اين ترتيب نقشه آنها خراب شد.

کد خبر 418969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha