همشهری آنلاین: یلدا ولی‌نژاد تکواندوکار وزن ۶۳- کیلوگرم بر سکوی نخست بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین ایستاد.

Yalda Valinejad

ولی‌نژاد تکواندوکار وزن ۶۳- کیلوگرم کشورمان موفق شد با غلبه بر تمامی حریفانش بر سکوی نخست بازی‌های المپیک جوانان ایستاده و اولین مدال‌آور کاروان ایران لقب بگیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان 2018 در بخش تکواندو از روز یکشنبه -15 مهر ماه با حضور 100 تکواندوکار از 56 کشور در "بوینس آیرس" آرژانتین آغاز شد و تا پنجشنبه شب (19 مهر) ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه 18 مهر ماه و در روز چهارم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 63- کیلوگرم دختران و 73- کیلوگرم پسران پیگیری شد که یلدا ولی‌نژاد و علی اشکوریان به عنوان نمایندگان ایران به مصاف رقبایشان رفتند.

یلدا ولی‌نژاد تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم کشورمان موفق شد در این رقابت‌ها به نشان طلا دست پیدا کند.

یلدا در نخستین گام به مصاف «ناتالی همادی» از اردن رفت و با نتیجه 12 بر 2 به برتری رسید، در ادامه رو در روی «لسلیه سولترو» از مکزیک قرار گرفت و تا ثانیه‌های آخر غیرتمندانه جنگید و با برد 26 بر 22 راهی فینال شد.

وی در این مرحله نیز به مصاف «نادیسا بوزانیچ» از صربستان، قهرمان نونهالان اروپا 2015، نایب قهرمان نونهالان جهان 2015 و قهرمان نوجوانان جهان 2018 رفت و با غلبه 23 بر 17 برابر این هوگوپوش موفق شد نخستین مدال‌آور و طلایی کاروان ایران لقب بگیرد.

هدایت تیم دختران برعهده فاطمه صفرپور به عنوان سرمربی است.

گفتنی است این رقابت ها 10 G است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 100، 60 و 32 امتیاز تعلق می‌گیرد.

کد خبر 418924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha