محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در دیدار مدیران رسانه‌ها گفت: ۲ نامه‌ای که گروهی از اساتید دانشگاه و اقتصاددانان در مورد مسائل جاری کشور نوشته‌اند، به سمع و نظر رئیس‌جمهوری رسید و ایشان تأکید کردند در جلساتی مشترک، این نظرات کارشناسی شود.

نامه 292نفر از دانشگاهیان، محققان و اندیشمندان در شماره 7490روزنامه همشهری با عنوان «‌7بحران؛ 12راهکار» منتشر شد‌ که مورد تقدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرار گرفت.

در همین زمینه یادآور می‌شود: روزنامه همشهری به‌عنوان یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های کشور در طول 3 دهه فعالیت مطبوعاتی در جهت تحکیم مبانی اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشیده و این مسئله را جزو مهم‌ترین و بنیادی‌ترین رسالت‌های رسانه‌ای و فرهنگی خود دانسته است. همشهری در طول فعالیت خود برایندی از دیدگاه‌های جامعه را به سمع و نظر مسئولان کشور، مخاطبان خود و آحاد جامعه رسانده و در این مسیر اصل بر تضارب آرا و تبادل نظر بوده است.

در برهه کنونی با توجه به تلاش رسانه‌های دشمن و معاند نظام در سیاه‌نمایی و القای بن‌بست در نظام، جمعی از فرهیختگان و اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی که غالب آنها در مقاطع گوناگون مسئولیت‌های اجرایی و سیاسی داشته‌اند، پیرامون مسائل جاری کشور بیانیه‌ای صادر کرده و به ارائه راهکارهای مشخصی برای حل مشکلات پرداخته‌اند. طبیعی است برخی نکاتی که در این نامه مبسوط از سوی دانشگاهیان ذکر شده بود،

مورد تأیید همشهری نبود و این روزنامه نسخه خلاصه‌ای از نامه را منتشر کرد. البته تیتر بحران برای مسائل جاری کشور لفظ درستی نیست و بیشتر تأکید بر راه‌حل بود. لازم است یادآور‌ شود همشهری همواره تلاش داشته از گروه‌بندی، حزب‌گرایی و وابستگی به تشکل خاصی پرهیز کند و با تنویر افکار عمومی و انعکاس مشکلات و ارائه راهکار در جهت رسالت مطبوعاتی خود گام بردارد. در این مسیر رعایت مصالح نظام و تلاش در جهت تحکیم ارکان آن جزو اصول اساسی و خدشه‌ناپذیر روزنامه همشهری است.

کد خبر 418876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha