همشهری آنلاین: مقام‌های مسئول در حیات‌وحش هندوستان برای به دام انداختن ببری که دست‌کم ۹ نفر را کشته، از یک سلاح نامتعارف استفاده می‌کنند.

ببر قاتل هندی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از نيويورك‌تايمز، اين ببر شش ساله كه با نام تي‌وان T1 شناخته مي‌شود، متهم اصلي حمله‌هاي مرگبار به شهروندان پانداركاوادا در ايالت ماهاراشتراست. محيط‌بانان هندي تا امروز از روش‌هاي مختلف براي شكار اين ببر قاتل بهره برده‌اند؛ از جمله استفاده از يك فيل غول‌آسا كه در نهايت به وحشي‌تر شدن گربه‌سان بزرگ و كشتن زني از اهالي روستايي در همان حوالي انجاميد.

حالا كارشناسان قصد دارند آخرين تير تركش خود را به سوي ببر رها كنند و او را با عطر آبسشن كالوين كلاين به دام بيندازند. اين روش نخستين بار سال 2003 در باغ‌وحش برانكس نيويورك مورد توجه قرار گرفت. در توليد عطر آبسشن از ماده معطر پستانداري گوشتخوار به نام زباد استفاده مي‌شود و علاوه بر اينكه خوردن گوشت آن در برخي نقاط دنيا از جمله چين معمول است، براي عطري كه از خود پخش مي‌كند هم بسيار مورد توجه شكارچيان است.

هر چند محيط‌بانان همچنان براي شكار ببر قاتل 9 شهروند هندي به نتيجه‌بخش بودن روش‌هاي معمول چشم دوخته‌اند اما اگر تله‌گذاري و رهگيري و موارد مشابه به نتيجه نرسد، شايد استفاده از عطر آبسشن راه‌حل نهايي باشد. شكارچيان هندي پيش از اين توانسته بودند دو ببر ديگر را با بوي همين عطر به دام بيندازند و اگر تي‌وان هم رد عطر سي‌كي را دنبال كند، مي‌تواند سومين شكار با رايحه يك عطر در هندوستان باشد.

سال 2015 يك ببر آدمخوار در تاميل نادو گرفتار رايحه آبسشن شد و به دام افتاد. گرچه عطر شماره پنج شنل هم در چنين مواردي جواب مي‌دهد اما به دليل ارزان‌تر بودن آبسشن كالوين كلاين، استفاده از آن توصيه مي‌شود. البته شكارچيان بايد مراقب باشند سراغ عطرهاي ارزان بازار نروند و از عطر اصلي براي شكار ببر قاتل بهره ببرند.

کد خبر 418794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha